Ony se ty patenty stejně ani tak nemusí vždycky použít, ale zatím to skutečně vypadá, že RDNA3 budou opravdová monstra - třeba Navi 31 má mít pokud se nepletu 5120 výpočetních jednotek, jenže budou ve 2 chipletech, takže x2. Oproti RTX 3090 s 10496 to možná nevypadá zas tak úžasně, ovšem v jejím případě
jednotka Ampére ≠ jednotce RDNA. Takže každá jednotka RDNA =~2 jednotkám Ampére, zjednodušeně.
A údajně chipletový Hopper má zpoždění a jako reakce má Nvidie nejspíš nouzový plán B architekturu Lovelace, to bude ale pouze monolit, takže to zas budou nějaká šíleně obrovská topící jádra, jsem zvědav, jak dobře to bude konkurenceschopné. Ale zas tam aspoň nemusíš řešit různé propojení chipletů nějakou Infinity Fabric přes kterou vzniká zpoždění, což v případě her je dost zásadní komplikace, navrhnout prostý monolit je prostě jednodušší, jen to bude možná zas trochu problém vyrobit, ale s tou efektivitou v případě her by to nemělo dělat zas takový problém.
No ale to už jsem trochu OT a hlavně kvůli tomuto tu nepíšu, jen abych na to reagoval s takovým zpožděním, původně jsem chtěl přijít pouze s informací, že se konečně blíží nová Radeon Adrenalin 2021 edice driverů, která má konečně přinést reakci na DLSS, Super Resolution z balíku Fidelity FX efektů - akcelerace pomocí neuronové sítě, dopočítávání rozlišení pomocí AI a ještě nějaké doostření skrz DirectML z DX12U API, tak jsem zvědav, jak dobře to bude fungovat, údajně se to má počítat i nějak skrz Infinity Cache, takže to bude zajímavé srovnat, jestli je to efektivnější než Tensor jádra.
https://diit.cz/clanek/fidelity-fx-supe ... de-na-jareHlavně i jaká bude podpora - jak to bude použitelné a jestli vůbec to bude podporovat třeba RDNA1 a jak složitá bude implementace.