Stránka 1 z 1

Jak zjistit skutečný čas doručení emailu?

Napsal: 16 pro 2019 16:14
od atari
Paní tvrdí, že když odcházela z práce v 13:00hod., tak že doručený email nebyl v PC v klientovi. Teď tam je s a ve sloupci "Přijato" je 11:07hod.

Vím, že někdy emaily dorazí třeba s několika hodinovým zpožděním, ale přitom ve sloupci "Přijato" je napsán čas kdy byl odeslán.

Existuje způsob, jak zjistit skutečný čas doručení?

Re: Jak zjistit skutečný čas doručení emailu?

Napsal: 16 pro 2019 16:22
od X
Já mám v OE (Win 7) sloupeček přijato a o kousek dál sloupeček odesláno ...

Re: Jak zjistit skutečný čas doručení emailu?

Napsal: 16 pro 2019 16:23
od ITCrowd
Výpis logu poštovního serveru. Tam to bude jasně napsáno, kdy dorazil.

Re: Jak zjistit skutečný čas doručení emailu?

Napsal: 16 pro 2019 16:32
od atari
Takže když je hosting na https://hosting.blueboard.cz/ (včetně emailů) tak požádat admina, aby se podíval. Protokol je IMAP.
Rozumím tomu správně?

Je však otázka, kde to zdržení bylo. Jak poznám, že to zdržení nebylo na cestě k nám z poštovního serveru?

Re: Jak zjistit skutečný čas doručení emailu?

Napsal: 16 pro 2019 17:42
od ITCrowd
Přesně.
Kde ke zdržení došlo se zjišťuje blbě. Ani moc nevím, zda jsou na to nějaké nástroje. Už jen proto, že jednotlivé pakety se mouho toulat bůhvíkudy.
Pokud přistupujete pomocí protokolu IMAP, pak čas doručení na server = skutečnému času doručení. Ať už používáte webového, či programového klienta. Pokud jste ovšem nebyli odseklí od serveru.
Jinak si lze zapnout funkci "informace o doručení" (neplést si s informací o přečtení). To se ti vrátí email s tím, kdy byla zpráva doručena do schránky. Narozdíl od informace o přečtení nijak neobtěžuje příjemce. Nicméně 100% se na to také spolehnout nedá.