Stránka 1 z 1

Xbox a PS nataveni her

Napsal: 06 lis 2020 23:50
od rincenzo
Ahoj, tak jsem tak premyslel ze zajimavosti na jaky nastaveni (ultra, high..) bezi hry na starsich a na novych konzolich? (Ps4 a ps5) rozliseni je jasny, ale uroven detailu? :lookround:

Re: Xbox a PS nataveni her

Napsal: 07 lis 2020 08:32
od petr22
Nelze srovnavat s PC, u konzole je grafika dana hardwarem ktery nelze vymenit.

PC je vykonnejsi nez konzole, takze jsou tam uplne jina herni data, treba textury s vetsim rozlisenim
a hra muze zabirat i nekolikrat vice mista na disku.

Treba PS4 je ekvivalentem AMD FX 4100 s Radeonem 270, takze je jasne jak musi byt hra optimalizovana
aby vubec udrzela 30 fps na takovem hardware - musi dynamicky snizovat rozliseni, omezovat vykreslenou
vzdalenost, mene detailni textury atd. A spousta her se seka tak ze je skoro nehratelna, viz Watchdogs Legion.

U PS5 je to stejne, to APU neni v zadnem pripade vykonnejsi nez procesor a grafika v PC, ma ale vyhodu
ze hardware je vsude stejny, tedy je mozne hru lepe optimalizovat. Microsoft i Sony slibuji funkce u kterych
by lidi pri tvrzeni ze to same bude fungovat na srovnatelne vykonnem PC rvali smichy - jako treba 4K hry a VR.

Take PC mas pripojene ko monitoru a koukas na nej zblizka, konzol je pripojena k televizi a koukas na to
zdalky, takze si lidi mysli ze grafika je na pohled hezci nez pri podrobnem zkoumani.

Re: Xbox a PS nataveni her

Napsal: 07 lis 2020 09:00
od rincenzo
Jasny rozumim, to dava smysl. Diky za odpoved :smile:
Sam mam pc s rtx 2070 super, ale chapu ze je nesmysl prechazet na novou ps5 :D i kdyz me trosku vystrasili prave tim tvrzenim ze to bude vykonnejsi nez pc, proto se radsi ptam :smile:

Re: Xbox a PS nataveni her

Napsal: 07 lis 2020 09:11
od petr22
Samozrejmne ze nebude - to je dane uz cenou - je v tom APU, tedy grafika a cpu
v jednom pouzdre, tim je dane co muze byt vevnitr - procesor za 10 tisic a grafiku
za 15 tisic tezko nekdo nacpe do jednoho pouzdra a bude to prodavat za par tisic,
nehlede na to ze je to take nutne nejak uchladit.

Tvrdzeni ze je to vykonnejsi nez PC je pravdive, existuje mnoho PC ktere jsou mene
vykonne nez PS5, ale nejsou to aktualne prodavane procesory a grafiky - leda to nejlevnejsi.

Hlavni trik s konzolema spociva v tom, ze ani na PS4 a XBOX One neexistuje piratsvi, protoze
nikdo nedokazal probourat mnozstvi stale aktualizovanych ochran. Tedy vydani hry na konzole
znamena 100% legalni prijem, o ktery se ale vydavatel musi podelit se Sony s Microsoftem.

Oficialne se uvadi ze konzole tvori asi 80% herniho trhu pokud jde o finance. Takze PS5
a XBOX chces hlavne kvuli hram ktere na PC nejsou.

V podstate jedina firma schopna vyuzit odlisnosti konzole od PC je Nintendo, kde jsou uplne
jine hry, ktere kolikrat nemohou jinde fungovat uz z principu.

Nintendo dokaze sve hry prenest i do reality, Switch je k tomu take potreba:
https://www.youtube.com/watch?v=9Mg8SCyyWIM

Re: Xbox a PS nataveni her

Napsal: 07 lis 2020 09:24
od sojkin626
Kde lze takto měnit nastavení grafiky u her bylo streamování her u nVidia SHIELDu (předpokládám že to tak funguje všude jako i u Google Stadia), kdy jde jen o streamování obrazu, ale výpočetní server je někde v Evropě.

Mě se to celkem zamlouvalo, ale potřebuješ na to slušný net, stále se tedy vyplatí mít výpočetní jednotku přímo doma.

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk

Re: Xbox a PS nataveni her

Napsal: 07 lis 2020 18:58
od petr22
Konzolove hry jsou take zjednodusene po strance ovladani.

Na PC jsou desitky klaves, na gamepadu par tlacitek.

U vsech fps je take zjednodusene zamerovani, aby s gamepadem bylo vubec mozno
neco trefit, takze je ve hrach napriklad autoaim.

Take je treba pocitat s tim, ze spousta her ma lock na 30 fps aby to hw vubec stihal.