Stránka 1 z 2

PS5 a podpora Raytracingu

Napsal: 18 dub 2019 18:31
od Fjúčuring
Podle vývojáře konzole PS4 bude mít PS5 podporu Ray Tracingu a 8 jádrový procesor Ryzen třetí generace. Mohla by tedy grafika v PS5 dosahovat úrovně RTX 2060? A bude skutečně v PS5 podpora Ray Tracingu v hratelných 60 fps? A co 4k? Bude umět PS5 4k v hratelných 60 fps? Nebo se hráči budou muset spokojit se 30 fps? Na kartách GTX 1070 se zapnutým Raytracingem ve vysokých nastaveních dosáhnou hráči max 30 fps ve full HD. V Metro Exodus je to max 25 fps. Takže grafika v PS5 bude muset být mnohem výkonnější.

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Napsal: 18 dub 2019 18:56
od petr22
Stale dokola to same.

Je v tom APU, tedy cpu a gpu v jednom chipu, jehoz vyrobni cena je cca 1500 Kc.

Takze co myslis - bude to mit vykon grafiky a procesoru za 15.000 Kc ?

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Napsal: 18 dub 2019 20:42
od dom324
Neřekl bych, že tentokrát bude výrobní cena 1500Kč. Všechny "úniky" (které podle mého zní víc než věrohodně) nasvědčují, že tam bude jeden osmi jádrový chiplet Zen 2 a k tomu dost slušná Navi grafika (někde už byly zmíněny konkrétní výkon v TFlop).

Když vyšla PS4/Xbox One, už tehdy měly celkem slabý HW (přece jen 8-mi jádrový Jaguar je mnohem slabší než běžné FX, a to bylo taky dost pomalé). U PS5 a dalšího Xboxu to vypadá, že budou mít parametry high endového pc (hlavně ten Xbox, má mít celkem o dost silnější grafiku než PS5).

Edit: A neřekl bych, že tentokrát to bude APU tak, jak ho známe. Klidně to může být 8-mi jádrový Zen 2 propojený skrz IO čip s Navi čipletem. Vše bude na jednom substrátu, ale už ne v jednom čipu.

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Napsal: 18 dub 2019 20:58
od petr22
Vyrobni cena cpu/gpu musi byt kolem 2000 Kc, kdyz to cele zabalene v krabici
ma stat 10-12 tisic Kc. Drazsi konzoli nikdo nekoupi jak ukazuji vsechny pokusy
v historii uvest na trh drazsi herni system - pocitam v to i Neo Geo kde jedna hra
stala 200-300 USD (!!!).

Cele je to o tom dodat nejvykonnejsi chip v poctu milionu kusu za cca 100-150 USD
za kus. Je technicky nemozne zkombinovat plnohodnotny Zen 2 a Vegu/Navi nebo jinou generaci
do jednoho celku aby to melo stejny vykon jako cpu a gpu ktere zere dohromady nejakych
300W, to by bylo neuchladitelne. Ono je spatnee uchladitelne i stavajici APU jehoz vykon
stoji za starou backoru.

Je nemozne, aby konzole mela vypocetni vykon grafiky, ktera je samotna drazsi nez ta konzole.

Konzole neni zadne zazracne zarizeni nabizejici stejny vykon jako stolni PC za zlomek jeho ceny,
nabizi takovy vykon, jaky je mozny nacpat do male krabicky se zavadeci cenou 400-500 USD.

Konzole ma samozrejmne vyhodu v tom, ze vsichni maji stejny hardware - takze pokud autori
dokazi hru udelat tak, aby fungovala na 60 fps, bude fungovat na 60 fps. Pokud to nedokazi,
bude fungovat na 30 fps. Udelat hru, ktera je nehratelne pomala si nemohou dovolit.

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Napsal: 18 dub 2019 23:09
od Piccaso
Nevim jak na tom bude PS. Ale nekde jsem cetl, ze dle dostupnych leaku by novy Xbox mohl mit vykon 10-12 tflops, coz je vykon cirka 1080Ti?

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Napsal: 18 dub 2019 23:40
od Croon
Rád bych se zapojil do diskuze, ano komponenty v xboxu jsou opravdu dosti slabé, ale jde o cenu.

Xbox 360 mě stál asi před 6 lety nějakých 8000,- i s kinektem.
Novej xbox One X stojí asi 12 500,- a rozjede 4K a všechny skvělý hry a ještě u toho můžu ležet na pohovce a hrát na gamepadu.
Kolik by mě stál herní PC co rozjede metro exodus ve 4K? 30 000,- ? Když byl vzal RTX 2060 a i5 9400K tak opravdu 30 000,- . A ještě monitor, židlu, příslušentví.

Takže 40 000,- a xbox One X 12 500,- a rozjede všechny hry na max detaili. To je pro mě důvod proč mít radši konzoli.
Za malý peníze si užiju všechny hry na max, u pc za to dám 3x tolik.. Takže je zbytečný řešit jak moc konzole slabý jsou když ty hry jsou pro ně perfektně optimalizované.

Ale každopádně si chci už koupit něco novějšího než můj dosavadní xbox, takže očekávám nástup nových konzolí a stále se nevím jak rozhodnout, zda zůstat u xboxu nebo přejít na playstation...

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Napsal: 18 dub 2019 23:50
od petr22
Az na to, ze ty "max detaily" na konzoli odpovidaji nastaveni grafiky na low na PC.

Na Youtube je strasna spousta porovnani, kde je videt na konkretnich hrach ze max uroven grafiky
na PC je o mnoho urovni vys nez na konzoli - na konzolich je omezena i dohlednost, aby konzole
tu hru dala v pouzitelne kvalite. Ona ta konzole nerozjede hry na max detaily - ona ty hry rozjede
na takove detaily, aby ta hra jela na 30 nebo 60 fps. Uz jen to, ze herni data PC verze hry jsou nekolikrat
vetsi nasvedcuji tomu, ze grafika nemuze byt srovnatelna.

Pokud chces PC s vykonem XBOXU One X, tak je to presne Ryzen 1200 + Radeon 570, coz koupis do 10.000 Kc.

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Napsal: 19 dub 2019 00:10
od Fox_25
Croon
Takže k one x dostaneš i gauč s 4K telkou?

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Napsal: 19 dub 2019 00:18
od Croon
Tak gauč má snad každý doma, a 4k televizi nebo alespoň full hd televizi má taky snad každý? Osobně neznám nikoho kdo nemá doma LED telvizi. A i kdyby ne, 4K TV jde koupit od 6000,-... Furt levnější než PC.

Ano za 10k mám ryzen a radeonku.. A co zbytek PC? SSD, základní deska, zdroj? Takže stále furt vychází lépe xbox i kdybych k tomu kupoval i TV tak furt finačně vychází líp xbox. A budou to stejný detaili jak na té 570...

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Napsal: 19 dub 2019 00:23
od petr22
Vzhledem k tomu, ze Ryzen 1200 + Radeon RX 570 stoji aktualne neco pres 5000 Kc,
tak ti porad jeste zbyva dost penez na zbytek pocitace.

Nezapomen pocitat i to, ze konzolove verze her jsou obvykle o nejakou to stovku
drazsi nez PC verze, ktera ma lepsi grafiku.

Byly ale kdysi casy, kdy PC verze stala treba 1799 Kc a konzolova verze 2299 Kc.

U pocitacu potrebuji vydelavat vyrobci hardware, u konzoli se vydelava jen na hrach,
samotny hw se prodava s minimalnim ziskem a za urcitych okolnosti i dotuje.

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Napsal: 19 dub 2019 00:32
od Michael850
Tak tak, a kancelářské křeslo s monitorem rozhodně jen tak někdo nemá :-). Tomu říkám logika na druhou. Asi se budeš divit, ale já třeba ani žadnou TV nemám a ani si ji nehodlám pořídit, nepotřebuji to. Monitor se dá pořídit bez problému za 3K.

Re: PS5 a podpora Raytracingu

Napsal: 19 dub 2019 00:33
od Croon
Toho jsem si vědom, ale když to spočítám, tak za xbox a sbírku her čítající více než 50 kusů včetně AAA her jsem zaplatil míň než za samotný PC s monitorem... A to nemluvím o výměně desky, kupování her a příslušentví. Takže pro mě je lákavější mít konzoli.

Ale každýmu vyhovuje něco jinýho, ale já osobně bych vzal konzoli, jak kvůli financím, pohodlí u her a samotnému gamepadu. A tudíž jsem velmi zvědav na zmiňovaný PS5 Gonzalo.