Reklamace notebooku u Alzy, mám šanci uspět na vrácení peněz při 4. reklamaci?
Napsal: 26 led 2021 09:36
Prosím o radu, koupil jsem si v Alze notebook Asus Zenbook 14 UM425 s AMD. Jelikož jsem v té době potřeboval notebook dost nutně, koupil jsem jediný kus co byl dostupný kdekoli v ČR, a ten byl "zánovní" (tedy vrácený někým během 14denní lhůty).
Velice důkladně jsem ho zkontroloval funkčně a opticky, ale nedělal jsem žádnou diagnostiku HW. Po asi dvou týdnech se objevil problém, kdy se notebook nedokázal probudit ze spánku a musel jsem ho na tvrdo restartovat. Snažil jsem se řešit vším možným (nejnovější ovladače, reinstalace windows, nový BIOS), ale problém se furt občas projevil (1 z asi 8 probuzení po několika hodinách spánku nedopadlo). Pak jsem si stáhnul HWInfo64 a zjistil jsem, že SSD v notebooku mělo zbývající životnost 63%, přes 2TB zápisů a 90000 power cyklů. To bylo dost podezřelé, protože moje SSD v jiném PC má tak dvojnásobek těchto zápisů po třech letech a více než 90% životnosti.
Rozhodl jsem se tedy noťas reklamovat (po cca 4 týdnech od převzetí) s těmito dva problémy. Bohužel, autorizovaný servis to zamítl, že se jim problém se spánkem neprojevil a že mojí diagnostiku SSD neuznávají (dokud to funguje, je to ok). Notebook se mi vrátil opticky v pořádku. Když jsem ho doma nastavoval a stahoval programy, zjistil jsem, že nefunguje podsvícení klávesnice. Nepovedlo se mi to nijak vyřešit, takže jsem ho znovu reklamoval, tentokrát pro nefunkční podsvícení a pro ještě nižší statistiky SSD, které v tom momentě byly 61% životnosti a 2.5TB zápisů (servis provedl "jen" reinstalaci windows). Servis opravil klávesnici ale SSD znovu neuznal.
Tentokrát jsem na prodejně Alzy zastihl hlavního reklamačního technika, kterému jsem ukázal, že SSD mělo před reklamací 2.5TB zápisu a nyní má již skoro 3.3TB. Podíval se na to a přidal mi k další, teď už k třetí, reklamaci komentář, že problém viděl a potvrdil ho. Tentokrát servis již SSD vyměnil, takže jsem si noťas vyzvedl štastný a doma jsem si ho komplet nastavil, přetáhl soubory atd. Hnedka druhý den se však znovu objevil problém se spánkem a přišel jsem tím o nějaké rozpracované věci. Za další dva dny se objevil komplet nový problém, kde Windows přestal po probuzení PC po dlouhém spánku rozpoznávat flashku.
Takže momentálně má noťas dva problémy, které se neprojevují často, ale pokud se projeví, může to být dost naprd kvůli ztrátě dat/nutnosti restartu.
Už fakt nevím, co mám dělat. Nemyslím si, že tyhle problémy jsou něco normálního. Moje několik let staré stolní PC plné programů a souborů, přetaktované až na úplné maximum a neustálé uspané nikdy takovéhle zvěrstva nedělalo.
Jsem ve třeťáku na gymplu a těch 23 000, co jsem za notebook dal, pro mě není úplně málo a rád bych, aby byl notebook komplet spolehlivý a já se nemusel bát, jestli se mi probudí, když to budu potřebovat.
Má někdo s něčím podobným zkušenosti nebo neví, zda můžu u Alzy žádat o vrácení peněz? Na jejich lince podpory mi bylo řečeno, že to mám řešit jako klasickou reklamaci a napsat, že chci peníze zpět, ale bojím se, že oni to pouze pošlou do servisu, který řekne, že to je OK.
Díky za jakoukoliv radu
Velice důkladně jsem ho zkontroloval funkčně a opticky, ale nedělal jsem žádnou diagnostiku HW. Po asi dvou týdnech se objevil problém, kdy se notebook nedokázal probudit ze spánku a musel jsem ho na tvrdo restartovat. Snažil jsem se řešit vším možným (nejnovější ovladače, reinstalace windows, nový BIOS), ale problém se furt občas projevil (1 z asi 8 probuzení po několika hodinách spánku nedopadlo). Pak jsem si stáhnul HWInfo64 a zjistil jsem, že SSD v notebooku mělo zbývající životnost 63%, přes 2TB zápisů a 90000 power cyklů. To bylo dost podezřelé, protože moje SSD v jiném PC má tak dvojnásobek těchto zápisů po třech letech a více než 90% životnosti.
Rozhodl jsem se tedy noťas reklamovat (po cca 4 týdnech od převzetí) s těmito dva problémy. Bohužel, autorizovaný servis to zamítl, že se jim problém se spánkem neprojevil a že mojí diagnostiku SSD neuznávají (dokud to funguje, je to ok). Notebook se mi vrátil opticky v pořádku. Když jsem ho doma nastavoval a stahoval programy, zjistil jsem, že nefunguje podsvícení klávesnice. Nepovedlo se mi to nijak vyřešit, takže jsem ho znovu reklamoval, tentokrát pro nefunkční podsvícení a pro ještě nižší statistiky SSD, které v tom momentě byly 61% životnosti a 2.5TB zápisů (servis provedl "jen" reinstalaci windows). Servis opravil klávesnici ale SSD znovu neuznal.
Tentokrát jsem na prodejně Alzy zastihl hlavního reklamačního technika, kterému jsem ukázal, že SSD mělo před reklamací 2.5TB zápisu a nyní má již skoro 3.3TB. Podíval se na to a přidal mi k další, teď už k třetí, reklamaci komentář, že problém viděl a potvrdil ho. Tentokrát servis již SSD vyměnil, takže jsem si noťas vyzvedl štastný a doma jsem si ho komplet nastavil, přetáhl soubory atd. Hnedka druhý den se však znovu objevil problém se spánkem a přišel jsem tím o nějaké rozpracované věci. Za další dva dny se objevil komplet nový problém, kde Windows přestal po probuzení PC po dlouhém spánku rozpoznávat flashku.
Takže momentálně má noťas dva problémy, které se neprojevují často, ale pokud se projeví, může to být dost naprd kvůli ztrátě dat/nutnosti restartu.
Už fakt nevím, co mám dělat. Nemyslím si, že tyhle problémy jsou něco normálního. Moje několik let staré stolní PC plné programů a souborů, přetaktované až na úplné maximum a neustálé uspané nikdy takovéhle zvěrstva nedělalo.
Jsem ve třeťáku na gymplu a těch 23 000, co jsem za notebook dal, pro mě není úplně málo a rád bych, aby byl notebook komplet spolehlivý a já se nemusel bát, jestli se mi probudí, když to budu potřebovat.
Má někdo s něčím podobným zkušenosti nebo neví, zda můžu u Alzy žádat o vrácení peněz? Na jejich lince podpory mi bylo řečeno, že to mám řešit jako klasickou reklamaci a napsat, že chci peníze zpět, ale bojím se, že oni to pouze pošlou do servisu, který řekne, že to je OK.
Díky za jakoukoliv radu