Stránka 1 z 1

Reklamace notebooku u Alzy, mám šanci uspět na vrácení peněz při 4. reklamaci?

Napsal: 26 led 2021 09:36
od davidk7
Prosím o radu, koupil jsem si v Alze notebook Asus Zenbook 14 UM425 s AMD. Jelikož jsem v té době potřeboval notebook dost nutně, koupil jsem jediný kus co byl dostupný kdekoli v ČR, a ten byl "zánovní" (tedy vrácený někým během 14denní lhůty).
Velice důkladně jsem ho zkontroloval funkčně a opticky, ale nedělal jsem žádnou diagnostiku HW. Po asi dvou týdnech se objevil problém, kdy se notebook nedokázal probudit ze spánku a musel jsem ho na tvrdo restartovat. Snažil jsem se řešit vším možným (nejnovější ovladače, reinstalace windows, nový BIOS), ale problém se furt občas projevil (1 z asi 8 probuzení po několika hodinách spánku nedopadlo). Pak jsem si stáhnul HWInfo64 a zjistil jsem, že SSD v notebooku mělo zbývající životnost 63%, přes 2TB zápisů a 90000 power cyklů. To bylo dost podezřelé, protože moje SSD v jiném PC má tak dvojnásobek těchto zápisů po třech letech a více než 90% životnosti.
Rozhodl jsem se tedy noťas reklamovat (po cca 4 týdnech od převzetí) s těmito dva problémy. Bohužel, autorizovaný servis to zamítl, že se jim problém se spánkem neprojevil a že mojí diagnostiku SSD neuznávají (dokud to funguje, je to ok). Notebook se mi vrátil opticky v pořádku. Když jsem ho doma nastavoval a stahoval programy, zjistil jsem, že nefunguje podsvícení klávesnice. Nepovedlo se mi to nijak vyřešit, takže jsem ho znovu reklamoval, tentokrát pro nefunkční podsvícení a pro ještě nižší statistiky SSD, které v tom momentě byly 61% životnosti a 2.5TB zápisů (servis provedl "jen" reinstalaci windows). Servis opravil klávesnici ale SSD znovu neuznal.
Tentokrát jsem na prodejně Alzy zastihl hlavního reklamačního technika, kterému jsem ukázal, že SSD mělo před reklamací 2.5TB zápisu a nyní má již skoro 3.3TB. Podíval se na to a přidal mi k další, teď už k třetí, reklamaci komentář, že problém viděl a potvrdil ho. Tentokrát servis již SSD vyměnil, takže jsem si noťas vyzvedl štastný a doma jsem si ho komplet nastavil, přetáhl soubory atd. Hnedka druhý den se však znovu objevil problém se spánkem a přišel jsem tím o nějaké rozpracované věci. Za další dva dny se objevil komplet nový problém, kde Windows přestal po probuzení PC po dlouhém spánku rozpoznávat flashku.
Takže momentálně má noťas dva problémy, které se neprojevují často, ale pokud se projeví, může to být dost naprd kvůli ztrátě dat/nutnosti restartu.
Už fakt nevím, co mám dělat. Nemyslím si, že tyhle problémy jsou něco normálního. Moje několik let staré stolní PC plné programů a souborů, přetaktované až na úplné maximum a neustálé uspané nikdy takovéhle zvěrstva nedělalo.
Jsem ve třeťáku na gymplu a těch 23 000, co jsem za notebook dal, pro mě není úplně málo a rád bych, aby byl notebook komplet spolehlivý a já se nemusel bát, jestli se mi probudí, když to budu potřebovat.

Má někdo s něčím podobným zkušenosti nebo neví, zda můžu u Alzy žádat o vrácení peněz? Na jejich lince podpory mi bylo řečeno, že to mám řešit jako klasickou reklamaci a napsat, že chci peníze zpět, ale bojím se, že oni to pouze pošlou do servisu, který řekne, že to je OK.
Díky za jakoukoliv radu

Re: Reklamace notebooku u Alzy, mám šanci uspět na vrácení peněz při 4. reklamaci?

Napsal: 26 led 2021 09:40
od Mr. Incognito
První reklamace neuznána, tudíž se nepočítá. Pokud bys tedy teď reklamoval znovu a reklamaci uznali, jednalo by se teprve o třetí. No a potřebuješ 4, pokud pokaždé nereklamuješ stejnou věc.

Bohužel sis koupil Asus. Pochybná kvalita + katastrofální servis.

Re: Reklamace notebooku u Alzy, mám šanci uspět na vrácení peněz při 4. reklamaci?

Napsal: 26 led 2021 09:42
od petr22
Pocitaji se pouze uznane reklamace.

Nic jineho nez dalsi reklamace s tim ze pozadovano odstoupeni od kupni smlouvy se delat neda.

Je to laciny notebook - od neceho co stoji jen 23 tisic nelze ocekavat nejakou kvalitu, kvalitni
hardware je nasobne drazsi.

Re: Reklamace notebooku u Alzy, mám šanci uspět na vrácení peněz při 4. reklamaci?

Napsal: 26 led 2021 10:09
od davidk7
petr22 píše:Pocitaji se pouze uznane reklamace.

Nic jineho nez dalsi reklamace s tim ze pozadovano odstoupeni od kupni smlouvy se delat neda.

Je to laciny notebook - od neceho co stoji jen 23 tisic nelze ocekavat nejakou kvalitu, kvalitni
hardware je nasobne drazsi.

Pokud bych udělal tu reklamaci s výslovným požadavkem odstoupení od kupní smlouvy, riskuju tím něco v případě, že to zamítnou? Pokud by potom něco odešlo, probíhaly by ty další reklamace normálně?

Re: Reklamace notebooku u Alzy, mám šanci uspět na vrácení peněz při 4. reklamaci?

Napsal: 26 led 2021 10:17
od gogo1963
další reklamace se připočítá k těm uznaným předešlým ... že je něco relativně laciné neznamená, že by to nemělo fungovat na 100% ... Petrovy teorie ...

Re: Reklamace notebooku u Alzy, mám šanci uspět na vrácení peněz při 4. reklamaci?

Napsal: 26 led 2021 10:31
od davidk7
gogo1963 píše:další reklamace se připočítá k těm uznaným předešlým ... že je něco relativně laciné neznamená, že by to nemělo fungovat na 100% ... Petrovy teorie ...

V případě, že by peníze vrátili, co (jaká cenová kategorie) se dá považovat za kvalitní? Ty nové M1 Macy třeba? Nebo musím nějaký Thinkpad za padesátku?

Re: RE: Re: Reklamace notebooku u Alzy, mám šanci uspět na vrácení peněz při 4. reklamaci?

Napsal: 26 led 2021 10:33
od Mr. Incognito
davidk7 píše:
petr22 píše:Pocitaji se pouze uznane reklamace.

Nic jineho nez dalsi reklamace s tim ze pozadovano odstoupeni od kupni smlouvy se delat neda.

Je to laciny notebook - od neceho co stoji jen 23 tisic nelze ocekavat nejakou kvalitu, kvalitni
hardware je nasobne drazsi.

Pokud bych udělal tu reklamaci s výslovným požadavkem odstoupení od kupní smlouvy, riskuju tím něco v případě, že to zamítnou? Pokud by potom něco odešlo, probíhaly by ty další reklamace normálně?
Samozřejmě to průběhu reklamace nepomůže a budou se snažit z toho vytočit. Záleží na tom, na jak moc velkého šmejda narazíš. Nicméně teď IMHO ještě nárok na vrácení peněz nemáš.

Re: RE: Re: Reklamace notebooku u Alzy, mám šanci uspět na vrácení peněz při 4. reklamaci?

Napsal: 26 led 2021 10:35
od davidk7
Mr. Incognito píše:
davidk7 píše:
petr22 píše:Pocitaji se pouze uznane reklamace.

Nic jineho nez dalsi reklamace s tim ze pozadovano odstoupeni od kupni smlouvy se delat neda.

Je to laciny notebook - od neceho co stoji jen 23 tisic nelze ocekavat nejakou kvalitu, kvalitni
hardware je nasobne drazsi.

Pokud bych udělal tu reklamaci s výslovným požadavkem odstoupení od kupní smlouvy, riskuju tím něco v případě, že to zamítnou? Pokud by potom něco odešlo, probíhaly by ty další reklamace normálně?
Samozřejmě to průběhu reklamace nepomůže a budou se snažit z toho vytočit. Záleží na tom, na jak moc velkého šmejda narazíš. Nicméně teď IMHO ještě nárok na vrácení peněz nemáš.

Když jsem v prodejně narazil na toho technika, říkal ještě s kolegou, že by mi mohli peníze vrátit kdybych měl dvě uznané a nějak by to uhráli. Tak tam budu chodit tak dlouho, dokud ho nezastihnu :?

Re: Reklamace notebooku u Alzy, mám šanci uspět na vrácení peněz při 4. reklamaci?

Napsal: 26 led 2021 10:46
od petr22
"že je něco relativně laciné neznamená, že by to nemělo fungovat na 100% ... Petrovy teorie ..."

Kdyby vsechno fungovalo na 100%, neni potreba autorizovany servis, ze.

To, ze mene kvalitnejsi (levnejsi) vyrobky maji vyrazne vyssi poruchovost neni teorie, ale logicky vysledek
prave nizsi ceny a kvality - poruchovost u kvalitnich vyrobku je treba jen 2%, u ksuntu i pres 25%.

100% bezporuchovy vyrobek neexistuje, uz proto, ze je to pajene bezolovnatym cinem je zavada pouze otazkou
casu. V tomnhle pripade je navic videt i vyrazne opotrebeni pouziteho kusu - nadmerne zapisy na SSD, takze je
otazka, za jakych podminek byl provozovan - predchozi majitel mohl zpusobit poskozeni zakladni desky.

Vzdycky se najde nekdo, kdo proste dostane ty kusy co spadaji do te 2% nebo 25% kategorie a reklamuji
se treba i opakovane (zavady, ktere nezpusobi uzivatel).

Ten notebook je JEDNOZNACNE NA VYMENU ZAKLADNI DESKY pokud nedojde k odstoupeni od smlouvy.

Re: Reklamace notebooku u Alzy, mám šanci uspět na vrácení peněz při 4. reklamaci?

Napsal: 26 led 2021 10:52
od davidk7
petr22 píše:"že je něco relativně laciné neznamená, že by to nemělo fungovat na 100% ... Petrovy teorie ..."

Kdyby vsechno fungovalo na 100%, neni potreba autorizovany servis, ze.

To, ze mene kvalitnejsi (levnejsi) vyrobky maji vyrazne vyssi poruchovost neni teorie, ale logicky vysledek
prave nizsi ceny a kvality - poruchovost u kvalitnich vyrobku je treba jen 2%, u ksuntu i pres 25%.

100% bezporuchovy vyrobek neexistuje, uz proto, ze je to pajene bezolovnatym cinem je zavada pouze otazkou
casu. V tomnhle pripade je navic videt i vyrazne opotrebeni pouziteho kusu - nadmerne zapisy na SSD, takze je
otazka, za jakych podminek byl provozovan - predchozi majitel mohl zpusobit poskozeni zakladni desky.

Vzdycky se najde nekdo, kdo proste dostane ty kusy co spadaji do te 2% nebo 25% kategorie a reklamuji
se treba i opakovane (zavady, ktere nezpusobi uzivatel).

Ten notebook je JEDNOZNACNE NA VYMENU ZAKLADNI DESKY pokud nedojde k odstoupeni od smlouvy.

To, ze se to stava vice lidem a oprava neexistuje asi Alza neprijme co? Tedka jsem vygooglil na foru Asus ze to ma vic lidi s timhle modelem a vsichni to vracej :((

Re: Reklamace notebooku u Alzy, mám šanci uspět na vrácení peněz při 4. reklamaci?

Napsal: 26 led 2021 11:37
od petr22
To jsou presne informace, ktere obsahuje posudek soudniho znalce pri sporu s prodejcem.

Ciste teoreticky to lze pouzit jako argument - nicmene prodejce bude za hlavni povazovat
vyjadreni autorizovaneho servisu, ktery ti takovy problem zapre i kdyby tam mel frontu lidi
se stejnym problemem.

Vytiskni to a pridej to k reklamaci.

Zatim je dobra zprava ze autorizovany servis neodhalil zadne uzivatelem zpusobene poskozeni,
ktere by vedlo ke zneplatneni zaruky - pak by ses musel soudit s Alzou, jina moznost by nezbyla.
Kdyz nekdo vraci vyrobek do 14 dnu, tak Alza ani nepozna ze chybi pulka baleni nebo ze tam jsou
casti jineho vyrobku.