Re: Mám to dát na reklamaci?
Napsal: 26 kvě 2020 19:41
Muzes jim tam napsat cokoliv chces - ale nejlepe slusne, pokud budes neco pozadovat nebo
vyzadovat, mohou ti to vratit (treba budes cekat 29 dni i kdyz to vyresi za 2 dny).
Ani jedna z moznosti ktera je tu 100x opakovana a psana tucnym pismem neresi situaci,
kdy prodejce bude tvrdit ze zavada byla zpusobena uzivatelem a zarucni oprava bude zamitnuta.
To, ze pozadujes vymenu za jiny kus je v poradku - prvnich 6 mesicu lze zamitnout reklamaci pouze
na zaklade znaleckeho posudku - coz je ona "lhuta sesti mesicu", kdy se pocita ze zbozi melo zavadu
jiz pri porizeni. To ze odstupujes od smlouvy nebo chces jiny kus resi pripad, kdy bude reklamace uznana.
Jestli tam ale najdou nejaky bouchanec nebo vnik kapaliny, bude to mechanicka zavada na kterou se
nevztahuje zaruka i kdyz jsi ji nezpusobil ty. Proto nedoporucuju vec, ktera ma zjevnou vadu vracet ve
14 denni lhute, nemusi se to vyplatit.
Slusny prodejce se bude snazit vyhovet prani zakaznika - ale musis to videt i z druhe strany, kde
spousta zakazniku jsou smejdi kteri se jen snazi zneuzit svych skutecnych nebo domelych prav
k vlastnimu obohaceni - treba tak, ze si udelaji z eshopu pujcovnu nebo vraci zbozi ktere sami
poskodili - takze obezretnost a provereni skutecneho stavu ze strany prodejce je na miste.
Neveril bys kolik lidi by druhy den rado vratilo koupenou vec, protoze uz ji proste "nechce".
Nelze automaticky ocekavat, ze reknes "vono je to rozbity, vrat mi penize" - prodejce pokud neni
vemeno to bude proverovat. Zrovna pruh na displeji je takova hloupa zavada, ktera muze byt zpusobena
jak vyrobni chybou, tak mechanickym posklozenim displeje nebo vnikem kapaliny. Prodejce obvykle
nema moznost to resit - co prodavac asi pozna - takze autorizovany servis.
vyzadovat, mohou ti to vratit (treba budes cekat 29 dni i kdyz to vyresi za 2 dny).
Ani jedna z moznosti ktera je tu 100x opakovana a psana tucnym pismem neresi situaci,
kdy prodejce bude tvrdit ze zavada byla zpusobena uzivatelem a zarucni oprava bude zamitnuta.
To, ze pozadujes vymenu za jiny kus je v poradku - prvnich 6 mesicu lze zamitnout reklamaci pouze
na zaklade znaleckeho posudku - coz je ona "lhuta sesti mesicu", kdy se pocita ze zbozi melo zavadu
jiz pri porizeni. To ze odstupujes od smlouvy nebo chces jiny kus resi pripad, kdy bude reklamace uznana.
Jestli tam ale najdou nejaky bouchanec nebo vnik kapaliny, bude to mechanicka zavada na kterou se
nevztahuje zaruka i kdyz jsi ji nezpusobil ty. Proto nedoporucuju vec, ktera ma zjevnou vadu vracet ve
14 denni lhute, nemusi se to vyplatit.
Slusny prodejce se bude snazit vyhovet prani zakaznika - ale musis to videt i z druhe strany, kde
spousta zakazniku jsou smejdi kteri se jen snazi zneuzit svych skutecnych nebo domelych prav
k vlastnimu obohaceni - treba tak, ze si udelaji z eshopu pujcovnu nebo vraci zbozi ktere sami
poskodili - takze obezretnost a provereni skutecneho stavu ze strany prodejce je na miste.
Neveril bys kolik lidi by druhy den rado vratilo koupenou vec, protoze uz ji proste "nechce".
Nelze automaticky ocekavat, ze reknes "vono je to rozbity, vrat mi penize" - prodejce pokud neni
vemeno to bude proverovat. Zrovna pruh na displeji je takova hloupa zavada, ktera muze byt zpusobena
jak vyrobni chybou, tak mechanickym posklozenim displeje nebo vnikem kapaliny. Prodejce obvykle
nema moznost to resit - co prodavac asi pozna - takze autorizovany servis.