Stránka 1 z 3

Mám to dát na reklamaci?

Napsal: 26 kvě 2020 11:09
od HelFix
Dobrý den,

dnes mi přišel nový mobil - Xiaomi Redmi 8 4/64GB.

Zařízení jsem otevřel, spustil, udělal prvotní nastavení...
A po asi 15 minutách se mi na displeji udělala taková modrá čára.

Když udělám screenshot, tak tam není.
Takže asi vrácení do 14 dnů?

Derka.

Re: Mám to dát na reklamaci?

Napsal: 26 kvě 2020 11:12
od petr22
Vrat to do 14 dnu a mohou ti nauctovat vymenu displeje.

Reklamace.

Re: Mám to dát na reklamaci?

Napsal: 26 kvě 2020 11:19
od HelFix
A to mám zas čekat 30 dnů?

Re: Mám to dát na reklamaci?

Napsal: 26 kvě 2020 11:40
od flowem
Nejlíp uděláš, když zavoláš na podporu daného eshopu, nebo lépe, zajdeš na pobočku i s telefonem, třeba ti ho hned vymění.

Re: Mám to dát na reklamaci?

Napsal: 26 kvě 2020 11:44
od HelFix
Nebudu jezdit 400km :D
Už jsem volal, mám odeslat na reklamaci, že se technik podívá.

Re: Mám to dát na reklamaci?

Napsal: 26 kvě 2020 12:02
od renek11
Trvej na výměně zboží za nové, máš na to do půl roku od koupě nárok.

Re: Mám to dát na reklamaci?

Napsal: 26 kvě 2020 12:26
od Grander
renek11: a na to jsi přišel jak?

Re: Mám to dát na reklamaci?

Napsal: 26 kvě 2020 12:38
od renek11
Grander
Odpověď dává § 616 občanského zákoníku: Pokud se vada objeví v prvních 6 měsících ode dne nákupu, má se za to, že existovala již v době převzetí věci, a to za předpokladu, že to neodporuje povaze věci nebo se neprokáže opak. ;)
To je to, co většina včetně tebe moc nezná.

Re: Mám to dát na reklamaci?

Napsal: 26 kvě 2020 12:55
od Sirkosta
Měli by ti to vzít jako uznanou reklamaci v rámci 14ti denní lhůty na vrácení zboží.

Re: Mám to dát na reklamaci?

Napsal: 26 kvě 2020 12:56
od Grander
§ 616 občanského zákoníku: ten už neplatí, v novém občanském zákoníku je § 616 něco úplně jiného (promlčení pohledávky či tak něco).

Dodatečně přidáno po 44 vteřinách:
Sirkosta píše:Měli by ti to vzít jako uznanou reklamaci v rámci 14ti denní lhůty na vrácení zboží.

To pleteš 2 věci dohromady: reklamaci a vrácení zboží.

Re: Mám to dát na reklamaci?

Napsal: 26 kvě 2020 13:05
od renek11
Když tu zkušenost nemáš, tak o tom prosím nemluv. Já to uplatnil 2x a vždy úspěšně.
Toto stále platí
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti (6) měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
To znamená, že pokud mu blbne displej, je to rozpor z kupní smlouvou, jelikož pochybuju, že by u toho bylo napsáno, po spuštění zařízení budete mít pruh přes displej :lol:

Re: Mám to dát na reklamaci?

Napsal: 26 kvě 2020 13:10
od Karrex
No, pořád je na eshopu, jestli bude chtít zjišťovat, zda to jeho vina nebyla. A vypadá to, že ano, proto to chtějí poslat technikovi.