Re: Registrace dronu - povinna od 31.12.2020
Napsal: 04 pro 2020 22:26
zalezi... muj nazor je, ze to neni jako s autoskolou.
Urcite se nekde ty otazky / odpovedi objevi o tom nepochybuju, ale moje zkusenost (mimo jine prave s UCL) za poslednich 5 let je takova:
Ze pokud se nekde objevili otazky a odpovedi tak doslo k pomerne velkejm zmenam.
Vseobecnej radiofonak na CTU byl dostupnej na aerowebu par let, i tam nakonec prekopali otazky.
ATPL teorie byla ze vsech nejhorsi, EASA se rozhodla ze dopravni piloti si chodi teoreticky otazky jen naklikat a celej question bank zhruba okolo roku 2016/17 naprosto predelala (pro info - evropska databaze otazek ma cca 17 tisic otazek, FAA verze cca 1700), bohuzel se nase UCL a ani EASA neobtezuje otazky publikovat vc. spravnejch odpovedi. (tak jako je to napr v USA, kdy mate oficialni question bank a spravne odpovedi + vysvetleni). Problem s tema otazkama byl ze to jsou typy otazek - na ktery musite vedet co chtej za odpoved.
napr. v predmetu Operation Procedures byla otazka co se stane pokud prijde k letadle zvenku rescue team a otevre dvere...
Moznosti bylo vice - od toho ze se odpali emergency slide potom co zatahnou zvenku za kliku, nebo i to ze se dvere a skluzy automaticky disarmujou.
Zasadni problem je v tom, ze oboje moznosti jsou spravne... u B737 kdyz otevrete zaarmovany dvere zvenku, normalne se odpali. U A320 se dvere zase automaticky disarmujou. A ted babo rad, odvolani samozrejme neuznaj A celkove tam bylo mnohem vic ale, kdy predmety ziskali nove podtemata jenze to nebylo nikde zmineny a clovek se to dozvedel az na zkousce kdyz koukal na uplne novy otazky.
Opravdu dost lidi vylitalo.
PPL teorie prosla predelanim zrovna nedavno, bohuzel ta podobna pohadka jako u atpl.
Takze verim tomu, ze pokud si to budou lidi jen odklikavat urcite to casem prekopou...
Navic treba narozdil od autoskoly, si k udrzeni kvalifikace musime 2x rocne odkroutit simulatory kde je jak teoreticky tak prakticky prezkouseni, a pokud to clovek neda nechaj ho to bez problemu failnout.
Drony jsou samozrejme trochu neco jinyho, nadruhou stranu fakt je ten - ze ty lidi s tim proste maj nejakou zodpovednost, muzou tim narusit nekoho soukromi, nekoho ohrozit atp.
Urcite se nekde ty otazky / odpovedi objevi o tom nepochybuju, ale moje zkusenost (mimo jine prave s UCL) za poslednich 5 let je takova:
Ze pokud se nekde objevili otazky a odpovedi tak doslo k pomerne velkejm zmenam.
Vseobecnej radiofonak na CTU byl dostupnej na aerowebu par let, i tam nakonec prekopali otazky.
ATPL teorie byla ze vsech nejhorsi, EASA se rozhodla ze dopravni piloti si chodi teoreticky otazky jen naklikat a celej question bank zhruba okolo roku 2016/17 naprosto predelala (pro info - evropska databaze otazek ma cca 17 tisic otazek, FAA verze cca 1700), bohuzel se nase UCL a ani EASA neobtezuje otazky publikovat vc. spravnejch odpovedi. (tak jako je to napr v USA, kdy mate oficialni question bank a spravne odpovedi + vysvetleni). Problem s tema otazkama byl ze to jsou typy otazek - na ktery musite vedet co chtej za odpoved.
napr. v predmetu Operation Procedures byla otazka co se stane pokud prijde k letadle zvenku rescue team a otevre dvere...
Moznosti bylo vice - od toho ze se odpali emergency slide potom co zatahnou zvenku za kliku, nebo i to ze se dvere a skluzy automaticky disarmujou.
Zasadni problem je v tom, ze oboje moznosti jsou spravne... u B737 kdyz otevrete zaarmovany dvere zvenku, normalne se odpali. U A320 se dvere zase automaticky disarmujou. A ted babo rad, odvolani samozrejme neuznaj A celkove tam bylo mnohem vic ale, kdy predmety ziskali nove podtemata jenze to nebylo nikde zmineny a clovek se to dozvedel az na zkousce kdyz koukal na uplne novy otazky.
Opravdu dost lidi vylitalo.
PPL teorie prosla predelanim zrovna nedavno, bohuzel ta podobna pohadka jako u atpl.
Takze verim tomu, ze pokud si to budou lidi jen odklikavat urcite to casem prekopou...
Navic treba narozdil od autoskoly, si k udrzeni kvalifikace musime 2x rocne odkroutit simulatory kde je jak teoreticky tak prakticky prezkouseni, a pokud to clovek neda nechaj ho to bez problemu failnout.
Drony jsou samozrejme trochu neco jinyho, nadruhou stranu fakt je ten - ze ty lidi s tim proste maj nejakou zodpovednost, muzou tim narusit nekoho soukromi, nekoho ohrozit atp.