Komplikovaná reklamace u CZC Vyřešeno

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

Uživatelský avatar
sojkin626
Level 5
Level 5
Příspěvky: 2009
Registrován: prosinec 13
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Komplikovaná reklamace u CZC

Příspěvekod sojkin626 » 23 črc 2020 10:21

Zdravím,
stále mám u CZC nedořešenou reklamaci a chtěl bych znát Váš názor.
Před třemi lety jsem si koupil u CZC mini PC (Intel NUC - 6i7KYK2) a protože se tento počítač prodával bez "vnitřností" spolu s počítačem jsem si koupil i SSD a RAM.
Před měsícem jsem tento počítač reklamoval kvůli vadnému ventilátoru, vydával nepříjemné a hlasité zvuky a protože ventilátor jsem viděl na ebayi za 900-1 200Kč řekl jsme si proč nevyužít reklamačního procesu.
Počítač jsem poslal tedy poslal na reklamaci poštou, v počítači byly i zmíněné komponenty, které nebyly předmětem reklamačního procesu. Po měsíci čekání mi CZC z ničeho nic poslali protokol o tom, že reklamace je uznaná, ale i s dobropisem o vracení částky za počítač. Řekl jsem si proč proboha? Kvůli vadnému ventilátoru? Okamžitě jsem volal na reklamační oddělení kde mi bylo řečeno, že rozhodnutí reklamačního oddělení je konečné, prosil jsem je, jestli není možné toto rozhodnutí nějak zrušit, počkal bych i déle, hlavně, že bych měl počítač zpět, ale nešlo to. Takže mi vrátili peníze, problém nastal, když jsem se ozval o komponenty uvnitř počítače.

Pro mě bylo velice nevýhodné si nechat vrátit peníze za pc a počítal jsem s tím, že se mi přece musí pc vrátit, když šlo jen o ventilátor.

Protože komponenty, které byly uvnitř mě stali 6 500Kč a plánoval jsem je prodat nebo použít v jiném zařízení.
Několikrát jsem tam volal abych se ujistil, že to řeší. Údajně to řeší, prý to řeší se "zahraničním výrobcem".
Na jejich řešení čekám skoro měsíc, bojím se, že komponenty vůbec neuvidím nebo mi přijdou nejdříve za půl roku. Jako omluvu mě zatím poslali kupon za 1 000Kč, ale spíš bych byl radši kdyby mi buď nabídli alternativní produkty nebo mi vrátili peníze zpět.

Několikrát jsme volal na jejich reklamační oddělení, když jsem tam volal poprvé bylo mi řečeno, že se mi něco posílá, nebyla to pravda. Po druhém telefonátu mi bylo řečeno, že mou věc urgentně řeší se zahraničním výrobcem.

Dá se proti tomu něco dělat? Nebo mám vyčkávat? Díky za reakce. :-)
Lenovo W540-i7-4900MQ 2,8GHz / Nvidia quadro K2100M 2GB / 16GB DDR3 / Windows 10 PRO # NVIDIA SHIELD TV PRO (2017) 500GB# Xbox One X#NVIDIA SHIELD K1 # Acer S1003#Xiaomi Mi A1

Reklama
petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 53586
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Příspěvekod petr22 » 23 črc 2020 10:31

Dodavatel nedokaze provest opravu (nema uz nahradni dily) ----> vraceni penez, standardni postup

Dodavatel nebude shanet nahradni dily na Ebay nebo na Aukru, nema dily = konecna, nelze opravit.

Jestli posilas na reklamaci pocitac, ktery obsahuje i vlastni komponenty, tak to neni - jak to rict -
uplne chytre, protoze po tom co ti dojde informace o tom ze reklamace je resena vracenim penez
uz muze byt davno zlikvidovan nebo na druhem konci sveta.

Nikdy neposilej na reklamaci nic, u ceho ti vadi ze uz to neuvidis.

Uživatelský avatar
sojkin626
Level 5
Level 5
Příspěvky: 2009
Registrován: prosinec 13
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Příspěvekod sojkin626 » 23 črc 2020 10:34

Díky za reakci a má smysl vyčkávat? Jak bych to mohl řešit?
Lenovo W540-i7-4900MQ 2,8GHz / Nvidia quadro K2100M 2GB / 16GB DDR3 / Windows 10 PRO # NVIDIA SHIELD TV PRO (2017) 500GB# Xbox One X#NVIDIA SHIELD K1 # Acer S1003#Xiaomi Mi A1

Uživatelský avatar
ITCrowd
Tvůrce článků
Guru Level 13.5
Guru Level 13.5
Příspěvky: 23602
Registrován: březen 10
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Příspěvekod ITCrowd » 23 črc 2020 10:52

Základní otázka zní - máš ty tvoje komponenty napsané v protokolu?
Pokud ano, pak si počkej ten měsíc. Buď ti je vrátí, nebo ti vrátí peníze, zvlášť jestli jsi to kupoval od nich. Pokud je v protokolu nemáš, může to být problém.
Zkusili jste to vypnout a zapnout? Problémy řeším pouze v tématech. Do SZ mi proto píšete zbytečně.
Základní diagnostika WiFi Jak na diagnostiku sítě Router jako switch Proč je nesmysl chtít router s velkým dosahem Vybíráme router

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 53586
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Příspěvekod petr22 » 23 črc 2020 12:16

Do toho pocitace cos dal na reklamaci nejspis nikdo nekoukal, co je uvnitr.

Tedy prodejce nepoznal ani neoveroval, ze je tam neco navic, jestli jsi jim to sam nerekl a pokud uz byl
pocitac zlikvidovan, tak vcetne tech komponent ktere jak jiz bylo receno jsi mel nechat zapsat do predavaciho
protokolu a nebo - coz by bylo mnohem lepsi - jim vubec nedavat.

Podle komunikace bych ocekaval, ze pocitac uz davno nebude v CR a ciste technicky muzes byt
rad, ze to vubec nejak resi a ze te neodkazi na platne podminky reklamace.

Vyckavat je to jedine, co muzes delat - a jelikoz se nejedna o reklamaci, ktera jiz byla vyrizena
vracenim penez tak neplati lhuta 30 dnu. Doufat ze se ty komponenty podari ziskat zpet je v podstate
jedina moznost co zbyva.

S tim, ze reklamace bude resena formou vraceni penez je nutne pocitat vzdy - a presne jak jsem rikal
nedavat nikomu nic, co neni soucasti reklamovane kupni smlouvy.

Uživatelský avatar
sojkin626
Level 5
Level 5
Příspěvky: 2009
Registrován: prosinec 13
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Příspěvekod sojkin626 » 23 črc 2020 19:56

Máte pravdu, v reklamačním protokolu komponenty zapsané nejsou, jsem přesto rád, že to řeší.
Je to moje chyba, že jsem si raději ten ventilátor nekoupil sám.
Moc často jsem v životě nereklamoval, tohle je moje prvá a poučná zkušenost.
Nechám téma otevřené, napíšu sem, jak jsem dopadnul.
Lenovo W540-i7-4900MQ 2,8GHz / Nvidia quadro K2100M 2GB / 16GB DDR3 / Windows 10 PRO # NVIDIA SHIELD TV PRO (2017) 500GB# Xbox One X#NVIDIA SHIELD K1 # Acer S1003#Xiaomi Mi A1

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 53586
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Příspěvekod petr22 » 23 črc 2020 20:08

Pokud chces nejakou formu reklamace, nech to zapsat do protokolu - napr. ze
chces opravu a kdyby meli vratit penize, ze chces aby te kontaktovali.

Prodejce to posila na reklamaci do servisu mimo CR a mesic po tom po nich chces
z toho pocitace disk a pamet, tudiz musi kontaktovat dodavatele a pozadat je zda to mohou
dohledat.

Uživatelský avatar
Grander
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1888
Registrován: leden 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Online

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Příspěvekod Grander » 23 črc 2020 21:12

No hlavně je naprostá blbost posílat na reklamaci výrobek s vloženými hodnotnými součástkami, které se k reklamovanému výrobku nevztahuji, a dvojitá blbost je posílat to poštou, bez možnosti si to osobně pohlídat a vykomunikovat na příjmu reklamačního oddělení. Nechápu, jak tě to vůbec napadlo, obzvlášť, když si věděl, že se problém těch ostatních komponentů netýká.

Tak hodně štěstí, ať to dobře dopadne, a napříště už budeš moudřejší. A pak napiš, jak to dopadlo.

dvorakj
Master Level 7
Master Level 7
Příspěvky: 4834
Registrován: březen 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Příspěvekod dvorakj » 23 črc 2020 21:19

jj. to, zes to reklamoval, je ok. blbe je, ze v tom bylo neco "ciziho". No stane se, clovek si to v dany okamzik vubec neuvedomi.

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 53586
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Příspěvekod petr22 » 23 črc 2020 21:23

Uvedomi - jenze --mysli-- ze zcela urcite jen vymeni ventilator, nicmene pokud ho uz nemaji jako
nahradni dil, tak se automaticky vraci penize, protoze se to opravit neda.

Podle me tam jde dat nejaky ventilator z AliExpressu za 3-10 USD, ale na to uz je pozde.

Uživatelský avatar
sojkin626
Level 5
Level 5
Příspěvky: 2009
Registrován: prosinec 13
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Příspěvekod sojkin626 » 23 črc 2020 21:31

dvorakj píše:jj. to, zes to reklamoval, je ok. blbe je, ze v tom bylo neco "ciziho". No stane se, clovek si to v dany okamzik vubec neuvedomi.


Já si to opravdu neuvědomil, nemám s reklamacemi moc zkušeností (naposledy jsem reklamoval u CZC před několika lety bluetooth receiver, vrácení do 14 dnů), bohužel se stalo... Teď když už si to uvědomuji připadám si trapně. Byl jsem opravdu tak naivní, že jsem si myslel, že se jen vymění ventilátor, protože se počítač v době, kdy jsem ho reklamoval ještě prodával.
Naposledy upravil(a) sojkin626 dne 23 črc 2020 21:34, celkem upraveno 1 x.
Lenovo W540-i7-4900MQ 2,8GHz / Nvidia quadro K2100M 2GB / 16GB DDR3 / Windows 10 PRO # NVIDIA SHIELD TV PRO (2017) 500GB# Xbox One X#NVIDIA SHIELD K1 # Acer S1003#Xiaomi Mi A1

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 53586
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Příspěvekod petr22 » 23 črc 2020 21:34

S tim co bylo se uz nic udelat neda - nezbyva nez cekat, jestli ty komponenty ziskaji zpet.

Pozotivni je primo samotny fakt, ze to resi a nerekli ze to neni v predavacim protokolu.


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Monitor se sám vypíná - reklamace?
    od tux » 14 kvě 2023 20:10 » v Vše ostatní (z oblasti IT)
    3
    1598
    od ITCrowd Zobrazit poslední příspěvek
    15 kvě 2023 09:19

Zpět na “Reklamace a zákony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti