Programování ve 2D

Místo pro dotazy a rady ohledně programovacích jazyků (C++, C#, PHP, ASP, Javascript, VBS..) a tvorby webových stránek

Moderátor: Mods_senior

Odpovědět
Uživatelský avatar
Darthy
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 285
Registrován: 10 čer 2007 14:25
Kontaktovat uživatele:

Programování ve 2D

Příspěvek od Darthy »

Tentokráte by mě zajímalo jak se programují 2D hry na způsob Fallouta, Diabla (i II) atd, konkrétně jak jsou dělané objekty a kamery. Dokážu si představit programování 2D na způsob Tetrisu, Maria a pod. ale proč mi sakra do těch (plošinových) 2D RPG her leze to 3D :smile: Dokonce i pro programování v 3D mám větší pochopení. Takže podtrženo sečteno není někde nějaký seriál na tenhle způsob programování nebo alespoň stručné vysvětlení? (O seriálech OpenGL, DirectX, a SDL aj. na programujte.com a builder.cz vím) :smile:
Btw.: mám širší zkušenosti s C++ a základy OpenGL a SDL, ale to ve směs jen v 3D (tím nechci říct že tam nejde dělat 2D samozřejmě)

EDIT: Možná pro lepší pochopení mého dotazu to shrnu: Proč hra jako Diablo je 2D ale vypadá jako 3D??
Intel i7-10700F, MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G, Patriot VIPER 4 16GB (2x8GB) DDR4 3200 CL16, 256GB Transcend SSD 370S10, ASRock Z490 PHANTOM GAMING 4, Corsair RM550x, SPC Gladius M35 Black
Uživatelský avatar
faraon
Master Level 8.5
Master Level 8.5
Příspěvky: 7408
Registrován: 23 pro 2010 09:23

Re: Programování ve 2D

Příspěvek od faraon »

Nejlepší bude podívat se do hloubi osmdesátých let minulého století, třeba na legendární hru Knight Lore od firmy Ultimate, která s tímhle způsobem zobrazení (říká se mu isometrické a používá se třeba v pixel artu) na ZX Spectru začala:



Je to stejně tak 2D hra jako ten Tetris, ale představ si že ho hraješ tak, že ti kostky zobrazované jako tlusté desky kloužou z levého horního rohu směrem vpravo dolů... (To není zase tak blbý nápad, stojí to za pokus :-D)
Mapu hry máš uloženou v prosté dvourozměrné matici, ale místo abys jí zobrazoval ve čtvercové mřížce, musíš spočítat v jakém místě monitoru a jak otočený musí být každý objekt.
Není to zase tak složité, jak vidíš, zvládl to počítač který měl 48 KiB paměti a osmibitový procesor Z80 s frekvencí 3,5 MHz, stejná hra s mnohem barevnější grafikou fungovala na podobně "výkonných" strojích s lepší hardwarovou výbavou, jako byly třeba MSX.
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!

(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
Uživatelský avatar
Darthy
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 285
Registrován: 10 čer 2007 14:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Programování ve 2D

Příspěvek od Darthy »

Super, izometrie...To je to klíčové slovo :) Teď jen najít články, seriály, temata, knížky apod. kde je tahle problematika her rozebraná podrobněji.
Intel i7-10700F, MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G, Patriot VIPER 4 16GB (2x8GB) DDR4 3200 CL16, 256GB Transcend SSD 370S10, ASRock Z490 PHANTOM GAMING 4, Corsair RM550x, SPC Gladius M35 Black
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Pomoc s výběrem ntb na programování v .NET 25k
    od Kubasky » » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    1 Odpovědi
    3899 Zobrazení
    Poslední příspěvek od petr22

Zpět na „Programování a tvorba webu“