můžete mi pomoc s následujícím: potřebuji v tabulce v excelu jeden sloupec, kde budu zadávat datumy - splatnosti faktur. Kvůli rychlosti by jsem datum potřebovala zadávat bez teček např. 130118 a chtěla bych, aby se to převedlo do formátu 13.01.2018. A nevím, jak na to. Zkoušela jsem to cez formátování buněk, ale nejde mi to (taky nejsem kdovíjaký excelista).
Budu Vám moc vděčná za radu.
Předformátujte sloupec předem (např. vlastní formát dd.mm.rrrr). Datum pak zadávejte např. stylem 13/1. Lomítko je na numerické části klávesnice a proto nemusíte odbíhat pro tečku. Aktuální rok doplní Excel sám.
ďakujem pekne. Ja by som to asi zapisovala 011218, 120318 (aby to vždy bolo jednotne DDMMRR). To sa fakt musí použiť funkcia a nejde to nejako jednoduchšie? To sú všetci čo to majú v tabulke taký excelovskí frajeri?
pokud budes zapisovat jednotnym stylem DDMMYY (050617) tak to veci usnadni, doporucil bych tedy nekam na radku (nejlepe do vedlejsi buňky) vlozit tuto funkci: =CONCATENATE(LEFT(M3;2);".";MID(M3;3;2);".";20;RIGHT(M3;2))
s tím, že M3 prepises na tu bunku, kam budes psat své datum a ve vedlejsi bunce s funkci se ti datum automaticky bude psat ve formátu 05.06.2017 (funkci roztahnes dolů vytažením za pravý dolní roh buňky)
PS: kdyby si zapisovala nejednotným stylem DDMMYY a DMMYY tak by ta funkce byla o poznaní delší:
=IF(LEN(M3)=6;CONCATENATE(LEFT(M3;2);".";MID(M3;3;2);".";20;RIGHT(M3;2));IF(LEN(M3)=5;CONCATENATE(0;LEFT(M3;1);".";MID(M3;2;2);".";20;RIGHT(M3;2));"chyba"))
Dodatečně přidáno po 56 minutách 18 vteřinách:
nejak nevidim reakci tak ti tedy navrhnu dalsi moznost, ktera by ti mohla pomoci.
Az budes mit sloupec zaplneny svymi datumy, klidnes kamkoliv v tom sloupci a nahore kde mas záložky File, Home, Insert.... vybereš záložku Data, tam kliknes na Text to Columns, vyberes druhou moznost (Fixed Width), dáš next, znovu next, tady vyberes treti moznost Date aby tam bylo DMY a lokaci vyberes kam chces (kdyz ponechas starou lokaci tak ti prepise tva data tak dej treba vedlejsi sloupec) pak kliknes na Finish a mas misto 050617 format 5.6.2017
nevyhodou tohoto zpusobu je ale to, ze je vyhodne ho pouzit az kdyz mas vsechna data zapsana, jinak to budes opakovat vickrat...pro tebe to ale muze byt lehci nez funkce.
Dobrý den,
mám ve VBA upravený sešit, který čerpá data z jiných Excelovských sešitů. Po přechodu Excel 21 na Excel 24 přestalo toto spojení přestalo fungovat. Vyskakuje mi hláška : Method updatelink of object _Workbook failed.
Tuší někdo jak do šablon v programu POHODA (které se používají pro tvorbu rozpočtu) zkopírovat data z excelu (viz obrázek).
Jde to nějakým způsobem? Kopírovat to ručně je poněkud zdlouhavé...
Díky.
Poslední příspěvek
Lze to přes import *.xml. Data z Excelu se uloží jako XML. Stormware na to má přesnou strukturu dat, takže je nejlepší se obrátit na firmu a oni ti s tím pomůžou (za peníze). Lze to také velmi snadno automatizovat.
Dobrý den,
potřebuji vytvořit jeden souhrnný vzorec (viz 4) v Excel 2016; kdy budou zohledněny následující podmínky.
Pro jednotlivé kroky jsem si postupně rozepsal vzorce, viz příloha, nedaří se mě je však kombinovat v jeden.
1) Když sloupce B a C...
Poslední příspěvek
Ono se to nezdá, ono to chaotické je:
Ke druhému příkladu vzorec s komentářema:
=ZVOLIT(
POČET(B8:C8) + 1;
; // obě buňky prázdné
x ; // v jedné buňce je číslo
KDYŽ( // 2 čísla
NEBO(
A(
POČET(B8:C8) = 2; // zbytečné, to je tady vždy...
Excel 5000 řádků 2 úzké sloupce a v tisku to je 100 stránek. Potřebuji ty 2 sloupce vytisknou 2x vedle sebe na A4 na výšku, aby to byla polovina listů papíru.
Excel to neumí. Když to tisknu přes pdf a zadám 2 listy na jednu stránku, tak to zase...
Poslední příspěvek
Hoši díky, oba způsoby fungují. :thumbup: :thumbup:
Ty vzorce jsem musel upravit takto (ve sloupci B to zobrazovalo až od řádku 51):
=IFERROR(INDEX(List1!$A:$A; ŘÁDEK() + CELÁ.ČÁST((SLOUPEC()-1)/2) * 100); )
=IFERROR(INDEX(List1!$B:$B; ŘÁDEK() +...