Reklamácie PC a komponentov
Moderátoři: Mods_junior, Mods_senior
-
Surehand
- Level 2

- Příspěvky: 158
- Registrován: 11 zář 2005 16:40
- Bydliště: Hlohovec
- Kontaktovat uživatele:
Reklamácie PC a komponentov
V poslednom čase sa tu objavuje stále viac príspevkov o nefungujúcich PC, alebo jednotlivých komponentov typu "napaľovačka nenapaľuje, mechanika nečíta, chladič nechladí" a podobne. U väčšiny postihnutých o krátky čas končí záručná doba. Niektorí dokonca závadu viackrát bezvýsledne reklamovali. Chcel by som všetkých upozorniť, že pokiaľ sa jedná o závadu nezavinenú spotrebiteľom, teda o výrobnú vadu spotrebiteľ MÁ PRÁVO na reklamáciu, ak nie je možné odstrániť závadu, MÁ PRÁVO na výmenu tovaru, ak s tým súhlasí, alebo na vrátenie peňazí. V prípade, ak sa závada opakuje a teda zodpovedná firma nie je schopná odstrániť závadu, nikto vás nemôže nútiť súhlasiť s výmenou tovaru, MÁTE PRÁVO na vrátenie peňazí. Ak budem mať chvíľku čas pokúsim sa na nete nájsť zákonnú úpravu tohto problému a dať sem link. Môj osobný názor je, že PC komponenty, hlavne tie kvalitnejšie nie sú zas až tak drahé, aby sme si dovolili každú chvíľu kupovať nové a preto treba využiť právo dostať za svoje peniaze kvalitný tovar. Jednoznačne sa nenechajte odbiť predajcom výhovorkami typu "To je normálne", alebo "S tým aj tak nič nespravíme".
Dobrý nápad
Ahoj-Ty zákony a paragrafy by se mě zrovna teď hodili.Zrovna řeším
reklamaci a mám už toho jako zákazník dost.Reklamuji svou sestavu
už potřetí -z toho jedna závada odsraněna ůspěšně,druhá závada uznána
řešení výměna RAMky ale chyba přetrvává,tak jsem jim to tam poslal
nazpátek.Trvám písemně na odstranění a jako další variantu jsem nabídl
výměnu nebo případné vrácení peněz.Po cca dvou týdnech se mě zatím
nikdo neozval-asi to nebude moc solidní firma a jednání sní nebude asi moc příjemné.Pak dám vědět
čauky

reklamaci a mám už toho jako zákazník dost.Reklamuji svou sestavu
už potřetí -z toho jedna závada odsraněna ůspěšně,druhá závada uznána
řešení výměna RAMky ale chyba přetrvává,tak jsem jim to tam poslal
nazpátek.Trvám písemně na odstranění a jako další variantu jsem nabídl
výměnu nebo případné vrácení peněz.Po cca dvou týdnech se mě zatím
nikdo neozval-asi to nebude moc solidní firma a jednání sní nebude asi moc příjemné.Pak dám vědět
čauky
Tak trochu detailně pár informací:
- Prodejce je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 dnů.
- Je-li nutné odborně posoudit vadu nebo ji odstranit je reklamační doba maximálně 30 dnů včetně odstranění vady.
- V každé prodejně musí být přítomný pracovník zodpovědný za vyřízení reklamace. Takže výmluvy typu "vedoucí je nemocný, přijďte za týden" vůbec neberte v potaz.
- Zjištěná vada musí být opravena nebo vadná věc (součást věci) vyměněna v reklamační době. Není-li to možné má kupující právo žádat o přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy (vrácení peněz).
- O způsobu vyřízení reklamace NEODSTRANITELNÉ vady rozhoduje kupující. Prodejce vás nemůže nutit k výměně, když chcete vrátit peníze.
- Když se stejná vada objeví potřetí (po dvou opravách) nebo 3 a více různých vad zároveň nebo těsně po sobě, máte právo odstoupit od smlouvy, když prokážete, že nemůžete věc řádně užívat (u počítače to je snad jasné
)
- Doba potřebná pro reklamaci (od odevzdání po převzetí, max. 30 dní) se nepočítá do reklamační doby, takže prakticky se o ni záruka prodlužuje.
- U vyměněné věci nebo součásti běží nová záruční lhůta. Ale pozor, prodejce už nemusí dát prodlouženou lhůtu (3, 4 roky) ale zákonnou (2 roky).
Tak to je hrubý výcuc z Občanského zákoníku.
- Prodejce je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 dnů.
- Je-li nutné odborně posoudit vadu nebo ji odstranit je reklamační doba maximálně 30 dnů včetně odstranění vady.
- V každé prodejně musí být přítomný pracovník zodpovědný za vyřízení reklamace. Takže výmluvy typu "vedoucí je nemocný, přijďte za týden" vůbec neberte v potaz.
- Zjištěná vada musí být opravena nebo vadná věc (součást věci) vyměněna v reklamační době. Není-li to možné má kupující právo žádat o přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy (vrácení peněz).
- O způsobu vyřízení reklamace NEODSTRANITELNÉ vady rozhoduje kupující. Prodejce vás nemůže nutit k výměně, když chcete vrátit peníze.
- Když se stejná vada objeví potřetí (po dvou opravách) nebo 3 a více různých vad zároveň nebo těsně po sobě, máte právo odstoupit od smlouvy, když prokážete, že nemůžete věc řádně užívat (u počítače to je snad jasné
- Doba potřebná pro reklamaci (od odevzdání po převzetí, max. 30 dní) se nepočítá do reklamační doby, takže prakticky se o ni záruka prodlužuje.
- U vyměněné věci nebo součásti běží nová záruční lhůta. Ale pozor, prodejce už nemusí dát prodlouženou lhůtu (3, 4 roky) ale zákonnou (2 roky).
Tak to je hrubý výcuc z Občanského zákoníku.

Znáte pravidla?
Tipy a triky ve Windows XP
Návody: HijackThis, MWAV, CCleaner (THX to mijaja)
Problémy, které chcete vyřešit pište sem do fóra. Neposílejte je emailem ani po ICQ!
Tipy a triky ve Windows XP
Návody: HijackThis, MWAV, CCleaner (THX to mijaja)
Problémy, které chcete vyřešit pište sem do fóra. Neposílejte je emailem ani po ICQ!

