Nová pravidla pro reklamace

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

Uživatelský avatar
renek11
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 916
Registrován: 03 led 2018 19:42

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvek od renek11 »

No to už v tak velkým bordelu bude bordel ještě větší.
Už vidím, jak si to každej bude přizpůsobovat k obrazu svému. Kdejakej vychcánek bude reklamovat hovadiny a to pak bude mít vliv na ty poctivý a u prodejců to bude podobný, kdy i správně vedená reklamace bude smetená ze stolu s nějakým debilním argumentem, proč ji neuznat.
Nechápu, proč má někdo pocit, že touhle změnou to bude k lepšímu. Bude to ještě horší než to je.
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: Crucial Ballistix 32GB DDR4 3600MHz CL16; VGA: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua OC Edition; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + Samsung SSD 860 EVO 4TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech G910; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G635
Uživatelský avatar
kecalek
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 708
Registrován: 04 říj 2017 20:30

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvek od kecalek »

No - ako som to čítal, tak celý zákon sa môže spláchnuť do WC. Spotrebiteľ sa stáva prakticky len platiteľom - pretože v tomto znení to znamená, že to už ani neplatí na skryté chyby, chyby materiálu a pod. Kupite si niečo, v obchode to vyzerá nepoškodené, ale vo vnútri už chyba je, len sa prejaví o 1-2-3 mesiace, prípadne po 10-tich mesiacoch a spotrebiteľ sa nedovolá ničoho, leno obchodník len povie: Keď kupoval, fungovalo to! Zamietnuté. Už žiadne konštatovanie, skúmanie odborným znalcom, jedine súd (a i ten často vyhlási rozsudok v prospech obchodníka) a užívateľ si tovar za stovky € musí dať opraviť na ďalšie stovky €.
Celá tá "novelizácia" nie je k prospechu zákazníka, ale chráni predávajúcich - tí môžu predávať šmejdy, ktoré v obchode fungujú, ale potom sú vhodné len na vyhodenie. A dokazovanie o nefunkčnosti spadne na plecia zákazníka.... obchodník sa bude len smiať.
petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 55062
Registrován: 06 úno 2012 10:27

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvek od petr22 »

Ono to zneni je stejne jako bylo, jen se posunula doba ze 6 mesicu na 12 mesicu.

Je treba rozlisovat zaruku na skryte vady, zaruku na jakost a dalsi druhy zaruk. Proc - protoze EU.
Uživatelský avatar
atari
Level 6
Level 6
Příspěvky: 3375
Registrován: 24 říj 2008 19:50

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvek od atari »

Žádná EU. Za tyto paskvilní zákony můžou naši poslanci, které jsme si zvolili !! Toto není harmonizované právo v EU.

Stačí se přečíst občanský zákoník (OZ). Tím tohle všechno začalo. Jenom obyčejné nájemní bydlení je také paskvil v OZ. A režim uzavírání kupních smluv v OZ, lze řešit také jednodušeji a elegantněji, a z toho navazující reklamace by také byly jednodušší.
Uživatelský avatar
pcmaker
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1440
Registrován: 03 bře 2018 22:00
Bydliště: Soukromý byt
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvek od pcmaker »

Když se nad tím tak zamyslím, tak se mi vlastně nepodařilo v uplynulých několika letech reklamovat nic. Reklamace byla vždy zamítnutá, ať už kvůli porušené pečeti či mechanickému poškození skla displeje na mobilu Acer vlivem rychlé změny teploty (vystoupení z klimatizovaného auta v létě). Takže pro mne žádná změna.
petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 55062
Registrován: 06 úno 2012 10:27

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvek od petr22 »

Prave ze s vadou, ktera jako byla na vyrobku pri koupi prisla EU a muselo se to zavest. Ale
nezavadi se to ted, plati to uz mnoho let. Jestli si to spravne pamatuju, byl to rok 2014.
Ceska Republika a Rumunsko byly tenkrat posledni staty, ktere mely zakonnou zaruku 2 roky tak,
jak ji chape kazdy bezny obcan. A byl z toho tenkrat v EU dost problem, ze to neodpovida EU pravu.

Toto se aktualne meni, ze 6 mesicu na 1 rok:
"Many Member States extended the 6-months duration and went beyond this (1 or 2 years).
During this period, one assumes that the defect was already present from the beginning, which
makes it easier for the buyer to make a complaint."

Bylo to tenkrat naprosto stejne jako ted - vsude same spekulace, ze nepujde nic reklamovat a ze to je
zruseni zaruky. Dnes se pouze meni to, co plati uz tech 9 roku.
Uživatelský avatar
renek11
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 916
Registrován: 03 led 2018 19:42

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvek od renek11 »

Ono totiž do dnes valná vetšina lidí ani o té 6ti měsíční záležitosti neví. Zatím každýmu komu jsem řekl, že do půl roku od koupě má nárok na výměnu zboží za nové, ale musí to uvést do reklamačního protokolu, tak na mě koukal jako blázen a dokonce i někteří prodejci, když jsem jim tím argumentoval, tak to ani nevěděli.
Takže opět to bude jen guláš o kterém sposta lidí nebude vědět a spousta prodejců, kteří budou dělat, že to nevědí i když by ti tuhle variantu měli automaticky nabídnout místo opravy.
Naposledy upravil(a) renek11 dne 07 pro 2022 07:50, celkem upraveno 1 x.
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: Crucial Ballistix 32GB DDR4 3600MHz CL16; VGA: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua OC Edition; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + Samsung SSD 860 EVO 4TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech G910; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G635
Uživatelský avatar
Karrex
Elite Level 10
Elite Level 10
Příspěvky: 9622
Registrován: 15 lis 2008 16:30
Bydliště: Brno

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvek od Karrex »

Právě, že to stejně není, jak to bylo do teď:
„Dosud mohli spotřebitelé reklamovat vadu, která se vyskytla u zboží do dvou let od převzetí. Po novelizaci však podnikatel reklamaci může zamítnout s tvrzením, že při převzetí bylo zboží bez vad. Novela totiž zavádí poměrně zjednodušené pravidlo, kdy bude platit, že pokud není vada na věci už při jejím převzetí, nelze zboží reklamovat,“

Teď se dalo reklamovat všechno, co se stalo až používáním (protože je to shit výrobek), nyní pokud to bude jasná věc, která se stala až používáním, tak se ani nemusíš pokoušet reklamovat.
Sestava v profilu.
Watercooling Club EXOverclocker@HWBot league rank#1 Aprilia Shiver Club BMW ///M Club
Uživatelský avatar
renek11
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 916
Registrován: 03 led 2018 19:42

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvek od renek11 »

No zase to bude dáno povahou daného výrobku a kde ho koupíš. Pokud si totiž jako většina věc kupuješ přes internet, pak nemůže prodejce předem vědět, že ta věc při prodeji fungovala jak má a tak na něm bude první rok důkazní břemeno, aby dokázal, že vada nebyla už při převzetí. Jiné to asi může být, pokud si něco koupíš osobně v kamenném obchodě, kde ti věc předvede, ale i tak se nedá hned poznat skrytá vada. Myslím, že to bude stejnej guláš jako doposud.
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: Crucial Ballistix 32GB DDR4 3600MHz CL16; VGA: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua OC Edition; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + Samsung SSD 860 EVO 4TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech G910; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G635
Uživatelský avatar
Karrex
Elite Level 10
Elite Level 10
Příspěvky: 9622
Registrován: 15 lis 2008 16:30
Bydliště: Brno

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvek od Karrex »

Není to stejné, krásný příklad je taková pánvička, u šmejdů se vypoukne dno, odlupuje povrch, tohle se dalo krásné reklamovat v celých dvou letech, teď budeš mít po roce smůlu.
Sestava v profilu.
Watercooling Club EXOverclocker@HWBot league rank#1 Aprilia Shiver Club BMW ///M Club
Uživatelský avatar
renek11
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 916
Registrován: 03 led 2018 19:42

Re: Nová pravidla pro reklamace

Příspěvek od renek11 »

No jak píšu, bude to záležet na povaze zboží. Nicméně tohle konkrétní co píšeš by ti smetli ze stolu i teď s tím, že jsi to špatně používal, ale teď budou mít rok (místo půl roku) na to, aby ti to ONI dokázali
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: Crucial Ballistix 32GB DDR4 3600MHz CL16; VGA: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua OC Edition; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + Samsung SSD 860 EVO 4TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech G910; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G635
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Pravidla cestnej premavky
    od AirCrew » » v Vše ostatní (Off topic)
    11 Odpovědi
    6144 Zobrazení
    Poslední příspěvek od petr22
  • Alza reklamace gpu
    od Qido » » v Reklamace a zákony
    9 Odpovědi
    28209 Zobrazení
    Poslední příspěvek od petr22
  • Nová GPU
    od nakatomi » » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    10 Odpovědi
    5373 Zobrazení
    Poslední příspěvek od falco_dee
  • Nová sluchátka
    od Riviera kid » » v Vše ostatní (hw)
    4 Odpovědi
    6043 Zobrazení
    Poslední příspěvek od Riviera kid
  • Nefunguje nová PC
    od adoyss » » v Problémy s hardwarem
    7 Odpovědi
    5867 Zobrazení
    Poslední příspěvek od martanius

Zpět na „Reklamace a zákony“