Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

Ondras66
Level 3
Level 3
Příspěvky: 550
Registrován: 18 srp 2015 15:00

Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvek od Ondras66 »

Potřeboval bych reklamovat jeden komponent, protože mi už končí záruka za cca měsíc a mám podezření, že je něco v nepořádku.
Zajímá mě, jestli musím na reklamaci donést konkrétní věc v originálním balení? Mám špatnou zkušenost, že když jsem reklamoval telefon(nabíječku), chtěli po mě všechno. A po 30 dnech moje krásná bílá krabička přišla špinavá a natržená.

Druhá věc je, jaká záruka se vztahuje na výměnu toho zboží nebo případnou opravu, když by za měsíc třeba skončila záruka a ta opravená/ vyměněná věc se znovu pokazila?
petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 55062
Registrován: 06 úno 2012 10:27

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvek od petr22 »

To musi rict prodejce co vsechno chce dodat.

Reklamace muze byt resena:
- vymenou za pouzity nebo repasovany komponent
- vymenou za novy komponent pokud je mozne ho sehnat
- vracenim penez

V poslednich dvou pripadech prodejce potrebuje vratit cele baleni (ne ale obal).

V pripade vymeny za novy kus bezi stale puvodni zaruka.
Naposledy upravil(a) petr22 dne 08 zář 2021 09:08, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
gogo1963
Master Level 7.5
Master Level 7.5
Příspěvky: 5665
Registrován: 31 srp 2019 10:59
Bydliště: Brno

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvek od gogo1963 »

...bezi stale puvodni zaruka ... prodloužena o dobu, kterou byl produkt v reklamačním řízení ...
i7 10700/Grandis 3/ z490 Meg Unify/XPG GAMMIX S11 Pro 500GB/Samsung 970 EVO PLUS 1TB/ Define R5/ Patriot Viper 4 16GB Kit 3400/ 4TB Skyhawk/ CORSAIR 750W RM750x/sound blaster zx/ Dell S2721DGF /MSI RX 6600 XT GAMING X 8G /4TB Ironfolf pro
Uživatelský avatar
vojak3
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1116
Registrován: 06 dub 2010 19:43

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvek od vojak3 »

Záleží u koho reklamuješ, my v práci bereme ideálně jen zařízení bez nabíječky bez krabice protože servisi to neradi vrací + krabičku třeba ušpiní jak píšeš ty.
Windows 11 PRO 64bit, Základní deska: Asus Strix B550-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 5 5600, Grafická karta: ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3060 Ti O8G GDDR6X, Ram: Kingston FURY 32GB KIT DDR4 3200MHz CL16, Disk: Kingston KC3000 NVMe 1TB, Chladič: Endorfy Fera 5, Zdroj: MSI MPG A650GF
petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 55062
Registrován: 06 úno 2012 10:27

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvek od petr22 »

Originalni baleni vcetne obalu nemuze prodejce z pochopitelnych duvodu vyzadovat.

Muze maximalne chtit i prislusenstvi, kdyz bude vracet penize.

"A po 30 dnech moje krásná bílá krabička přišla špinavá a natržená."

Krabicka je obal zbozi, ktery se vyhazuje, nemuzes chtit po prodejci aby daval pozor
aby se krabicce nic nestalo. Jelikoz prodejce nemuze dodani krabicky vyzadovat,
davej zbozi k reklamaci v jinem obalu.
Ondras66
Level 3
Level 3
Příspěvky: 550
Registrován: 18 srp 2015 15:00

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvek od Ondras66 »

Potrebuju reklamovat kartu a je to u Alzy. V tom baleni asi nic navic nebylo. Aha, takze se zaruka prodlouzi o pocet dnu co byla pryc. Jako cekal bych, ze v servisu dodrzuji hygienu a maximalni cistotu, kdyz treba opravuji ruznou elektroniku, jako telefony a ne, ze bilou krabicku vyvali v ruznym bordelu a zaspini.

Takze bude asi lepsi kartu dat minimalne do nejake papirove krabicky, nez ji prinest jenom v sacku, kvuli lepsi ochrane.
Uživatelský avatar
Grander
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1937
Registrován: 30 led 2012 22:48

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvek od Grander »

Mám špatnou zkušenost, že když jsem reklamoval telefon(nabíječku), chtěli po mě všechno.


Na to neměli právo.

https://www.dtest.cz/clanek-4439/reklam ... -i-telefon
Uživatelský avatar
gogo1963
Master Level 7.5
Master Level 7.5
Příspěvky: 5665
Registrován: 31 srp 2019 10:59
Bydliště: Brno

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvek od gogo1963 »

ta bílá ušmudlaná nemusela být tvoje, sejde se tam několik stejných telefonů, krabičky určitě neznačí, která patří ke kterému ... klidně to pošli v originál balení, pro jistotu ... mohou se pak vymlouvat na nevím co ...
i7 10700/Grandis 3/ z490 Meg Unify/XPG GAMMIX S11 Pro 500GB/Samsung 970 EVO PLUS 1TB/ Define R5/ Patriot Viper 4 16GB Kit 3400/ 4TB Skyhawk/ CORSAIR 750W RM750x/sound blaster zx/ Dell S2721DGF /MSI RX 6600 XT GAMING X 8G /4TB Ironfolf pro
Uživatelský avatar
Grander
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1937
Registrován: 30 led 2012 22:48

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvek od Grander »

Na krabičce je už od výroby vždycky nálepka, kde jsou identifikační údaje, včetně výrobního čísla a IMEI, takže se dá velmi dobře identifikovat, ke kterému telefonu patří.
Uživatelský avatar
gogo1963
Master Level 7.5
Master Level 7.5
Příspěvky: 5665
Registrován: 31 srp 2019 10:59
Bydliště: Brno

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvek od gogo1963 »

tak jo, svačili na ní ... nedovolil bych si posílat, nosit produkt na reklamaci bez originál balení ... že se nevrátí v původním stavu, to už je věc prasat, které se na tom procesu podílejí ... taky to dost napoví, kde a co příště nekupovat ...
i7 10700/Grandis 3/ z490 Meg Unify/XPG GAMMIX S11 Pro 500GB/Samsung 970 EVO PLUS 1TB/ Define R5/ Patriot Viper 4 16GB Kit 3400/ 4TB Skyhawk/ CORSAIR 750W RM750x/sound blaster zx/ Dell S2721DGF /MSI RX 6600 XT GAMING X 8G /4TB Ironfolf pro
Ondras66
Level 3
Level 3
Příspěvky: 550
Registrován: 18 srp 2015 15:00

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvek od Ondras66 »

Grander píše:
Mám špatnou zkušenost, že když jsem reklamoval telefon(nabíječku), chtěli po mě všechno.


Na to neměli právo.

https://www.dtest.cz/clanek-4439/reklam ... -i-telefon


To bylo už tak před 3-4 rokama ale jestli to platilo i dřív, tak jsou to šmejdi. Bylo to v czc tenkrát.
Uziv00

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvek od Uziv00 »

Osobně nosím vždy kompletní, včetně původního obalu. Při poslední reklamaci mobilu u Mironetu prodavač vzal mobil, zkontroloval, zda v něm není sim a sd karta a vzal si jen ten mobil. Krabici i s příslušenstvím mi vrátil.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • instalace W11 - dlouhá doba načítání
    od matty » » v Windows 11, 10, 8...
    5 Odpovědi
    6393 Zobrazení
    Poslední příspěvek od zeus

Zpět na „Reklamace a zákony“