Mám to dát na reklamaci?

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

Uživatelský avatar
HelFix
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1828
Registrován: 22 bře 2016 16:18
Kontaktovat uživatele:

Mám to dát na reklamaci?

Příspěvek od HelFix »

Dobrý den,

dnes mi přišel nový mobil - Xiaomi Redmi 8 4/64GB.

Zařízení jsem otevřel, spustil, udělal prvotní nastavení...
A po asi 15 minutách se mi na displeji udělala taková modrá čára.

Když udělám screenshot, tak tam není.
Takže asi vrácení do 14 dnů?

Derka.
petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 55062
Registrován: 06 úno 2012 10:27

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvek od petr22 »

Vrat to do 14 dnu a mohou ti nauctovat vymenu displeje.

Reklamace.
Uživatelský avatar
HelFix
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1828
Registrován: 22 bře 2016 16:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvek od HelFix »

A to mám zas čekat 30 dnů?
flowem
Level 5.5
Level 5.5
Příspěvky: 2858
Registrován: 09 bře 2013 15:41

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvek od flowem »

Nejlíp uděláš, když zavoláš na podporu daného eshopu, nebo lépe, zajdeš na pobočku i s telefonem, třeba ti ho hned vymění.
AMD Ryzen 5 5600X | MSI MAG B550 TOMAHAWK | G.Skill Aegis 32GB 3200MHz | Kingston A2000 1TB | PowerColor Red Devil RX 6700 XT 12GB | XPG Core Reactor 750W | Be quiet! PURE BASE 500 | Asus VG27AQ1A
Uživatelský avatar
HelFix
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1828
Registrován: 22 bře 2016 16:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvek od HelFix »

Nebudu jezdit 400km :D
Už jsem volal, mám odeslat na reklamaci, že se technik podívá.
Uživatelský avatar
renek11
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 916
Registrován: 03 led 2018 19:42

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvek od renek11 »

Trvej na výměně zboží za nové, máš na to do půl roku od koupě nárok.
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: Crucial Ballistix 32GB DDR4 3600MHz CL16; VGA: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua OC Edition; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + Samsung SSD 860 EVO 4TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech G910; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G635
Uživatelský avatar
Grander
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1937
Registrován: 30 led 2012 22:48

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvek od Grander »

renek11: a na to jsi přišel jak?
Uživatelský avatar
renek11
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 916
Registrován: 03 led 2018 19:42

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvek od renek11 »

Grander
Odpověď dává § 616 občanského zákoníku: Pokud se vada objeví v prvních 6 měsících ode dne nákupu, má se za to, že existovala již v době převzetí věci, a to za předpokladu, že to neodporuje povaze věci nebo se neprokáže opak. ;)
To je to, co většina včetně tebe moc nezná.
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: Crucial Ballistix 32GB DDR4 3600MHz CL16; VGA: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua OC Edition; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + Samsung SSD 860 EVO 4TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech G910; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G635
Sirkosta
Level 3
Level 3
Příspěvky: 593
Registrován: 24 pro 2012 21:08

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvek od Sirkosta »

Měli by ti to vzít jako uznanou reklamaci v rámci 14ti denní lhůty na vrácení zboží.
Zdroj SEASONIC Focus Plus (SSR-750PX), Platinum, 750W
CASE Be quiet Dark Base 700
CPU Intel Core i9-9900K (3,6 GHz,16MB, LGA 1151)
ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Z390
EVGA GeForce 2080 SUPER FTW3 ULTRA GAMING
HDD SSD A-Data XPG SX8200 PRO, M.2
RAM Kingston 2x16GB DDR4 3200MHz CL16
COOLER AKASA chladič M.2 SSD
HDD SSD Samsung 970 EVO PLUS, 250GB, M.2
NZXT kraken x72
Uživatelský avatar
Grander
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1937
Registrován: 30 led 2012 22:48

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvek od Grander »

§ 616 občanského zákoníku: ten už neplatí, v novém občanském zákoníku je § 616 něco úplně jiného (promlčení pohledávky či tak něco).

Dodatečně přidáno po 44 vteřinách:
Sirkosta píše:Měli by ti to vzít jako uznanou reklamaci v rámci 14ti denní lhůty na vrácení zboží.

To pleteš 2 věci dohromady: reklamaci a vrácení zboží.
Uživatelský avatar
renek11
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 916
Registrován: 03 led 2018 19:42

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvek od renek11 »

Když tu zkušenost nemáš, tak o tom prosím nemluv. Já to uplatnil 2x a vždy úspěšně.
Toto stále platí
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti (6) měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
To znamená, že pokud mu blbne displej, je to rozpor z kupní smlouvou, jelikož pochybuju, že by u toho bylo napsáno, po spuštění zařízení budete mít pruh přes displej :lol:
MB: ASUS PRIME Z370-A; CPU: Intel Core i7-8700K + Noctua NH-D15; RAM: Crucial Ballistix 32GB DDR4 3600MHz CL16; VGA: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua OC Edition; SSD: Samsung SSD 970 PRO 512GB + Samsung SSD 960 EVO 250GB + Samsung SSD 860 EVO 4TB; PSU: Seasonic FOCUS Plus 750 Platinum; CASE: Fractal Design Define R5; LCD: Dell AW3418DW Alienware; KEYBOARD: Logitech G910; MOUSE: Logitech G502 Hero; HEADPHONES: Logitech G635
Uživatelský avatar
Karrex
Elite Level 10
Elite Level 10
Příspěvky: 9622
Registrován: 15 lis 2008 16:30
Bydliště: Brno

Re: Mám to dát na reklamaci?

Příspěvek od Karrex »

No, pořád je na eshopu, jestli bude chtít zjišťovat, zda to jeho vina nebyla. A vypadá to, že ano, proto to chtějí poslat technikovi.
Sestava v profilu.
Watercooling Club EXOverclocker@HWBot league rank#1 Aprilia Shiver Club BMW ///M Club
Zamčeno

Zpět na „Reklamace a zákony“