měl bych pár dotazů ohledně reklamace a odstoupení od kupní smlouvy a budu rád, když mi někdo se znalostí věci nebo s vlastní zkušeností poradí. Konkrétní otázky budu z textu vypichovat červeně.
Pohádka kolem je poměrně rozsáhlá, takže jí hodím do spoileru níže.
Jak jsem si koupil prachovku
Abbc3 Spoiler Show
Na konci září 2013 jsem koupil Nokii Lumii 920 u prodejce 1-2U mobile. Šel jsem do toho s tím, že telefon je šedivka. Prodejce má navíc na prd hodnocení a na krku několik žalob, ale nesuďte mě. Právě jsem prodal iPhone a hledal jsem nejbližší obchod se "šedivou" Lumií na prodejně. S tím, že cena byla kolem 7 tisíc a telefon pochází z Italské distribuce. Se zárukou jsem si mráčky nedělal, protože jsem počítal se servisem v Nokia Care Pointu na Andělu.
Po několika měsících se začaly objevovat první problémy. Nebudu to tu nijak moc rozepisovat, více méně drobnosti až na totální zanesení telefonu prachem i při běžném používání. To vedlo (nejspíš) k zanesení sekundárního mikrofonu (slouží k potlačení okolního ruchu) a to vedlo k problémům při telefonování.
Poprvé (únor 2014) jsem s touhle závadou zašel do Mobil Pohotovosti (Nokia Care Point = autorizovaný servis), kde reklamaci vyřídili bez záručáku (jen na základě sériového čísla). Když se závada objevila podruhé (červenec 2014), proběhlo všechno stejně jako poprvé.
Jenže. Teď se problém objevil znovu, a já šel do Mobil Pohotovosti s tím, že je problém s mikrofonem zpátky a jestli to můžeme napsat na vrácení peněz. Chlapík na převzetí mi řekl,že bude lepší, když s tím půjdu za prodejcem. Já mu řekl, že bych to radši vyřešil přes ně. Cukal se, nechtěl, ale nakonec svolil. Potom chtěl záručák, prý proto, že tohle už na základě sériového čísla udělat nejde. Dal jsem mu kopii, kterou jsem měl u sebe. Na chvíli s ním odešel a vrátil se s tím, že telefon nemůže převzít, protože je z italské distribuce a musel bych mít doklad od italského prodejce. Ať jdu k prodejci.
Takže jsem to rovnou ze servisu vzal k prodejci. Chlapík u pokladny poměrně korba, asi úmyslně. Řekl jsem že jdu s reklamací. Arogantní pohled a úšklebek prozradil myšlenku "to víš že jo ty ******..." Nicméně jsem mu řekl co a jak, že je to třetí reklamace a ať tam napíše požadavek na vrácení peněz. Úšklebek zmizel a pán začal být docela nepříjemnej. Snažil se všelijak bagatelizovat moje požadavky. Bylo vidět, že je najednou dost nervní. Čím mi ale vzal vítr z plachet bylo to, že v záručáku vlastně předchozí dvě opravy nejsou vedeny (v MP jsme to řešili bez záručáku, na základě S/N). Argumentoval jsem tím, že v Nokii bude oprava určitě vedená.
Nakonec reklamaci přijal. Ještě "zapomněl" zaškrtnout položku "vrácení peněz", což mi už přišlo jako totální grázlovina a důrazně jsem ho upozornil, ať to tam napíše. Zbrunátněl a zaškrtnul. Co je ale průšvih, nevyžádal si ani nabíječku ani kabel. Což je myslím věc, kterou bych mu při požadavku na vrácení peněz měl dát. Měl jsem je u sebe, ale nějak mi to v tu chvíli nedošlo.
Teď k otázkám.
1) Může mě autorizovaný servis odmítnout proto, že mám ZL od českého prodejce na telefon z IT distribuce? Když dřív se servisem neměli problém. Chci jen vědět, jestli se jim prostě jen nechtělo, nebo vážně nemůžou.
2) Když jdu na třetí reklamaci s tím stejným problémem, a vznesu požadavek na vrácení peněz, musím nějak dokládat předchozí dvě reklamace, musí být vedeny v ZL, nebo stačí, že budou vedeny někde u Nokie?
3) V případě vrácení peněz, můžu příslušenství jako je nabíječka a sluchátka vrátit až po vyřízení reklamace, nebo jsem je měl odevzdat při reklamaci, přestože je po mně prodejce nepožadoval?
Díky za všechny odpovědi..
„Vždycky než něco udělám, ptám se sám sebe: Udělal by tohle idiot? A když ano, nedělám to.” -Dwight Schrute __It's time to #switch!__ |
Díky. Oni mají opravdu nepříjemný jednání, jsou takovej dost svéráznej obchod. Takže předpokládám, že za nabíječku, kabel a sluchátka si strhnou tak litr. Můžu potom odmítnout peníze a reklamaci provést znovu, tentokrát i s příslušenstvím?
S tou Nokií doufám, že budou brát záznam mimo záručák jako platnej.
„Vždycky než něco udělám, ptám se sám sebe: Udělal by tohle idiot? A když ano, nedělám to.” -Dwight Schrute __It's time to #switch!__ |
Při řešení nepřímo souvisejícího problému se supportem Nokie (Microsoftem) jsem dostal kontakt přímo na servis. Napsal jsem jim, jak to vypadá s uznáním nároku na odstoupení od kupní smlouvy, že se do prodejny nemůžu dovolat. Odepsali, že telefon opravili a že o odstoupení od kupní smlouvy ani nevěděli.
Tak jsem to začal řešit přímo s Nokií. Ti se spojili se servisem a dneska mi poslali sken reklamačního formuláře, který prodejna do servisu poslala - světe div se, o odstoupení od kupní smlouvy ani zmínka. Teď by mělo dojít k poslání telefonu zpátky do servisu přímo do rukou vedoucí, která je v kontaktu s Nokií.
Dám potom zas vědět!
„Vždycky než něco udělám, ptám se sám sebe: Udělal by tohle idiot? A když ano, nedělám to.” -Dwight Schrute __It's time to #switch!__ |
Ahoj lidi.
Můžete mi navrhnout nějaké 3 sestavy?
Jestli se vám podaří tu nejlevnější kolem 10-12000
Pak třeba za 20000
A třetí do těch 30000
Popřípadě k tomu něco napsat, byl jsem dlouhou dobu mimo vše.
Dostal jsem starší počítač který stačí na ten...
Vypadá to, že budu muset mladému koupit nové herní PC. Slovo herní dávám záměrně do uvozovek, protože opravdové herní PC nekoupím za cenu do cca 15.000 Kč :D V podstatě jde o to, aby nové PC bylo lepší než to jeho sto...
Poslední příspěvek
Ahoj, dám ti svůj pohled. V 2017 jsem kupoval
MSI B350M MORTAR
AMD Ryzen 5 1600
GTX 1060 Phoenix, 6GB - grafika stála tenkrát snad 8 tisíc.
Crucial Ballistix Sport LT Red 16GB DDR4 2666
Adata XPG SX8200 Pro NVMe PCIe M.2 1TB
Řešil jste někdy někdo reklamaci na Alze co se týče poslání poškozeného+ neúplného + jiného zboží?
Koupil jsem si RTX 3080 Phoenix. Rozbalili jsme a uvnitř Rtx 4070Ti, napájecí kabel poslán jiný než 12 pin, který jde do 4070ky, ještě k tomu...